Pennsylvania hotel

  • friso

    Hoi,

    Wij gaan in mei een week naar NYC en zijn van plan om een kamer in het Pennsylvania Hotel te nemen. Het is financieel gezien wel aantrekkelijk (èn met privé badkamer) en vlak bij Penn Station, wat ook een plus is. Ik wil graag weten of iemand dit hotel kent en evt tips heeft.

    Andere tips / bezienswaardigheden / restaurants / shopping ook erg welkom!

  • Dianne

    Beste Friso,

    Wijzelf hebben ook dit hotel geboekt voor 3 nachten. Het is inderdaad een van de goedkopere met een eigen badkamer. Begreep wel dat er gerenoveerde en niet gerenoveerde kamers waren. Wij hebben via OAD geboekt ( € 44 pppn ). Heb ook via internet gezocht bv via expedia maar kwam niet veel goedkoper uit. Dus gewoon net als het ticket via het reisbureau geregeld.

    Wij hebben dit hotel op aanraden van het reisbureau genomen mede om de zeer gunstige ligging.

    Groetjes, Dianne

  • annemarie

    we zijn het van de week tegen gekomen in ny.

    het ligt vlakbij pennstation nog geen 3 minuten lopen er van daan.

    daar ligt ook madison square garden daar kan je een rondtour in maken, dat is aan te raden heel erg gaaf. bij ons was de ijshockeyploeg aan het oefenen en dan kan je gewoon 30 minuten kijken.

    wij zijn net terug van ny, we hebben een stukje geschreven op het prikbord van www.amerika.startpagina.nl kijk daar eens dan kan je zien wat er allemaal leuk is om te doen. veel plezier.

    annemarie & ruud

  • Herman

    Ik ga in april… hotel was al vol; kame rop aanvraag afgewezen. Het schijnt vreselijk hard te gaan. Ik moest terugvallen op hotel met douche op de gang. Snel boeken dus zou ik zeggen: prijs/kwaliteit lijkt me voor NY prima. Hurry!!! :-)

  • friso

    Ja, wij zijn ook te laat. We hebben nu een optie op het Belnord hotel (Upper West Side). Wel wat verder weg van alles maar op loopafstand van Central Park en met een metrostation om de hoek. Weet iemand meer over dit hotel?

  • stevan

    Ik ben in september in New york geweest en had een kamer in het Pennsylvania hotel, en als je er in de lobby loopt denk je dat je in een 5 sterren hotel bent, maar als je dan met de lift omhoog gaat en naar je kamer loopt denk je in wat voor krot ben ik nu weer terecht gekomen. De voordeur van de kamers zijn van triplex, de stopkontakten hingen half uit de muur en er waren geen gordijnen. Pluspunt is inderdaad dat je wel een eigen badkamer heb en het restaurant beneden is ook wel oke. De ligging is ook goed, je bent 2 blokken van het Empire en ook Times sqaure is maar een paar minuten lopen. Aanrader is het Interpid sea-air-space museum, waar je op een vliegdekschip allerlei gevechtsvliegtuigen kan bekijken. Ground zero is ook heel indrukwekkend om te zien, al zijn ze er wel al weer aan het bouwen.

  • friso

    Nou, dan is het maar goed dat het Pennsylvania niet door gaat. We hebben nu een kamer in het Belnord Hotel (upper West Side). Is wel dezelfde prijsklasse, dus misschien met dezelfde gebreken?? Heb even naar reviews over het hotel gezocht en vond beoordelingen van heel slecht to prima hotel. We zullen het zelf wel zien!

    Het Intrepid museum staat inderdaad op ons lijstje!

  • annemarie

    die zit ook bij de kaart inbegrepen was ik helemaal vergeten

    kijk anders even op www.newyorkpass.com

    dan kan je alles lezen

    groetjes annemarie

  • Rogier

    44 euro pppn? Als je op de link “Goede, goedkope hotels ” in het kopje “accomodatie zoeken” op newyork.startpagina.nl zoekt, dan kun je ook het Pennsylvania hotel boeken via de IAN-database. Voor zover ik weet bieden zij de goedkoopste internet-tarieven voor dit hotel aan.

  • Dianne

    Heb zojuist even gekeken : 3 nachten kosten in de periode 16 t/m 19 mei in totaal ( dus inclusief tax en fees ) $ 382,60.

    En dit is volgens mij toch echt meer dan € 264 !

    Dus of dit echt het goedkoopste is ….

    Groetjes, Dianne