new york

  • ronboy

    heeft er iemand leuke tips voor om in n.y te gaan bezichtigen of om te winkelen? ga in mei er naartoe.

  • annemarie

    ik heb net een heel verhaal op www.amerika.startpagina.nl gezet kijk daar eens misschien haal je er leuke tips uit.

    alvast veel plezier

    annemarie

  • Dianne

    Anne-Marie,

    Waar staat je verhaal precies ? Ik kan het nml. niet terugvinden.

    Alvast bedankt, Dianne

  • annemarie

    kijk op www.amerika.startpagina.nl

    dan onder prikbord (net als op deze pagina).

  • ilsewillemen

    hallo annemarie

    nou ideaal voor mij om in de nachtdienst je verhalen te lezen.

    Volgens mij hebben wij dus ook dezelfde trip geboekt via OAD met singapore airlines..alleen zitten wij in thirty thirty.(vlak in de buurt geloof ik)

    Hoeveel uur van tevoren moest je nu op schiphol zijn??hadden jullie ook die vlucht van 8 uur s'morgens?

    ideaal want dan heb je de gehele dag nog(incl jetlag!!)

    heb er zin in…weten er ondertussen nog mensen leuke en goedkope ontbijttentjes/restaurantjes en barretjes……..

    maarre als je die pass nu niet meer kunt kopen via OAD dan kun je hem daar dus los krijgen,enne zijn dat allemaal gratis entrees die hel waslijst van je of kortingen?

    thanks so far

    groetjes ilse

  • annemarie

    hoi ilse

    even jouw vraagjes beantwoorden:

    wij waren om 5.45 op schiphol maar wonen er gelukkig bijna om de hoek.

    we waren om 12 uur op de hotel kamer en hadden nog de hele middag.

    leuke eettentjes:

    ontbijt= starbucks voor de koffie en donuts of bagels, hier hebben ze allerlei soorten/smaken koffie (medium cappucino kost hier ongeveer $3.50)

    dunkin donuts= voor de gewone koffie of als menu met bagel ($2.50) of met 2 donutssen ($ 2.99) iets in die prijs klasse was het.

    lunch= de mac of de burger king of de wendy's

    voor de sandwiches moet je bij de subway of blimpies zijn

    ze maken hier van alles. footlong is genoeg voor 2 personen en als menu kost dat met een limo (die je bij kunt vullen) en een zakje chips ongeveer $ 7

    diner=applebees, van alles

    olive garden , heel veel pasta en ook vis of vlees(neem hier geen voorgerecht je krijgt bij ieder h.gerecht eerst een salade met broodsticks en die zijn heerlijk)

    tgi friday's, van alles

    houlihhans, veel vlees

    gemiddeld betaal je ongeveer $50 met zijn 2en en dan eet je goed.

    houdt er rekening mee dat de drank in NY erg duur is $7 voor een biertjes van 0.5L is nog weinig en een cocktail is zo $ 12

    die waslijst van mij dat was allemaal gratis ja

    er staan ook nog andere dingen bij en daar krijg je dan korting op zoals met een helikopter over NY.

    nou als er nog meer vragen xzijn hoor ik het wel

    kijk anders even op www.amerika.startpagina.nl daar heb ik 27 maart een stukje geschreven

    het staat onder de titel 5 dagen NY.

    groetjes annemarie

  • Nancy

    Wij zijn in januari geweest. Wij vonden het leuk om het uitzicht vanaf de Empire State Building te bewonderen. Verder zijn we bij Ground 0 geweest.

    Qua winkelen vonden wij Broadway/Times Square het leukst. Jammer genoeg was de grootste speelgoed winkel (Schwarz) bij Central Park dicht. Wel zijn we in Toys R Us geweest, deze ligt bij Times Square. Verder zijn we 5th av. afgelopen, waar o.a. de grote warenhuizen zitten.

    Wat ook een aanrader is, is Woodbury Outlet. Je kan een busticket kopen bij Port Authority. De outlet ligt op een uur afstand van New York, maar we vonden het wel de moeite waard.

    Veel plezier!