Bevallen in NY zonder vrienden/famillie...

• NewMama

Wie heeft er ook ervaring mee?

Hoe kan je de kraamtijd toch enigzinds ‘leuk aankleden’ met kennissen/ mensen uit de buurt die komen aanwaaien?

I.v.m slechte relatie word mijn schoonfamillie pas na de bevalling ingelicht, dus het is logisch dat zij niet komen.En mijn ouders zitten financieel erg krap…

We zijn newbees hier in de USA, en hebben ook absoluut geen idee wat er van ons verwacht word ect…

Wie weet wat meer/ heeft ervaring??? En ik neem aan dat een babyshower er voor ons ook niet inzit, aangezien we hier bijna niemand kennen???

• mar

hoi,lullig voor je dat alles zo gaat,het zou juist een speciale tijd moetenzijn voor jullie ,waar in NY zit je?heb je geen buren waar je een beetje mee kan babbelen?niet hetzelfde als familie weet ik maar wel gezelschap!laat me ff weten waar je zit heb er nogal wat vriendinnen zitten upstate bij saratoga,hebben je ouders pc?kan je webcam erop zetten kunnen ze je toch zien groeien!en via msn contact houden.weet wat het is heb er 12 jaar gewoond en soms ook alleen. niet altijd makkelijk geweest.laat me ff weten ok? gr.mar

• NewMama

Nee, we hebben leuk contact met de buren, daar gaat het niet om, het enigste vervelende is het te moeten behelpen.Het valt tijdens de vakantie, dus je word waarschijnlijk erg op je gezin terug geworpen….

Waar ik erg tegenop zie is dat alles op mijn man neerkomt, en hoe aardig ook, hij is geen kraamhulp en moet waarschijnlijk na een week gewoon weer gaan werken, is het niet na 2 dagen als zijn huidige chef dan nog niet weg is….

Het meeleef gehalte is hier werkelijk 0 , zodat ik niemand iets zou durven vragen…ze zijn hier vrij snel met de mond om iets te beloven maar de werkelijkheid valt altijd vies tegen, helaas.

Ik vraag me dan ook af of er niet toch enige vorm van betaalde hulp van buitenaf is, zoiets als kraamzorg ofzo.

En hoe kun je er in deze omstandigheden toch een zo leuk mogenlijke kraamtijd van maken…met mensen die eigenlijk amper kent??? Wat zijn hier de gebruiken/rituelen, na een geboorte? Wat word er van ons verwacht?

Je ziet, we willen er wel het beste van maken! Dan maar geen famillie of vrienden!

• Annelies

Hoi New Mama,…

Ik weet niet wanneer je moet bevallen, of iets maar ik denk dat ik misschien nog wel iets weet voor je wat betreft een goede , goedkope kraamhulp.

Ik weet niet of je intresse hebt, maar mail me maar even.