Eerste keer newyork

• Maurits

hey mensen,

In de zomervakantie wil ik graag voor het eerst naar New York. Omdat ik niet goed weet wat ik moet verwachten van New York zou ik graag eens het een en ander willen weten hierover. Bijvoorbeeld over wat ik allemaal eens gezien moet hebben, leuke dingetjes. Mijn interesses zijn sporten, uitgaan, shoppen, bezichtigen en dol op nieuwe techniekjes en spyshops. Misschien kunnen jullie mij verder helpen. Ben 18 jaar.

Groetjes Maurits

• Ingrid

Ik ga zelf 4 juni voor het eerst naar NY dus echt veel advies kan ik je (nog) niet geven. Ik heb wel een tip voor wat betreft je interesse in sport, ik zelf heb kaartjes besteld voor een honkbalwedstrijd van de NY Mets via internet. Lijkt me echt een op en top Amerikaanse belevenis. De links voor de sites van diverse clubs/sporten kan je terugvinden op de NewYork-pagina.

• Propere Leeuw

Bezoek sowieso eens de site http://newyork.startpagina.nl/

Toets verder in google de naam New York in en je treft een dijk aan info.

Ik maak je opmerkzaam op het bestaan van de New York pass. Voor een bezoek aan New York City is dit paspoort onmisbaar en levert tegelijk een grote besparing op aan entreekosten. Bovendien bespaart het tijd omdat je overal gewoon door kan lopen en de rijen voor de kassa's kan vergeten. Voor iets meer dan $32 per dag (voor een driedaagse kaart; $42 voor een dagkaart) krijg je toegang meer dan 40 bezienswaardigheden en musea, een Metro Pass (zie Metro Fun Pass), een 125 pagina gids voor New York.

• Propere Leeuw

Als je een sportfanaticus bent moet je een bezoek brengen aan het beroemde Madison Square Garden. Daar ligt het verleden van vele grootse bokstournooien, basketbalwedstrijden, ijshockeywedstrijden, etc.

Kijk voor meer info eens op

http://www.2link.be/index.php?zone=dochter&dochter=new-york

• Friso

Wij hebben een New York Pass voor zeven dagen, maar ik wist niet dat je daar ook een Metro Pass bij krijgt? Wat houdt deze “Metro Fun Pass” precies in?

groet, Friso

• Irene

Dit is een pas waarmee je 7 dagen lang onbeperkt met de metro kunt reizen.

Absoluut noodzakelijk in NYC, want Manhattan (waar je voornamelijk zult verblijven) is groter dan je denkt. Hoeveel er ook boven de grond te zien is, je zult ook heel wat meters onder de grond afleggen.