Belnord Hotel & metro vanaf JFK

• Friso

Zijn er misschien ook mensen die het Belnord hotel in Manhattan kennen? We hebben al geboekt dus we zullen het ermee moeten doen maar ik wil graag weten wat ik ongeveer kan verwachten.

We landen op JFK en zijn dan van plan om met de metro naar het hotel (in de Upper West Side) te gaan. Ik heb al gezien dat we dan de airtrain moeten nemen en vervolgens lijn A. Heeft iemand ervaring met de metro vanaf JFK naar een hotel in Manhattan? Is het te doen of af te raden?

Groet, Friso

• lida

Dag Friso,

wij zijn gisteren teruggekomen vanuit New York, en hebben het in omgekeerde richting gedaan: metro vanuit Manhattan naar Howard Beach/JFK airport. (een rit kost 2 dollar). Toen de Airtrain gepakt (kost nog 5 dollar!) om naar de terminal te komen. Makkelijk te doen, alleen sta jij waarschijnlijk even te zoeken met je koffers en tassen in de drukte waar je over moet stappen. Maar dat kun je waarschijnlijk thuis al in een reisgids opzoeken welke metro je dan moet hebben. Met het kaartje van 2 dollar kun je gewoon overstappen op een andere lijn.

Veel plezier!

• Friso

Hoi Lida,

Bedankt voor de info. Nu weet ik zeker dat we de metro pakken. New York is al duur zat!

Gr, Friso

• suus

hallo ik zoek informatie om vanuit manhattan naar jfk te komen, ik vraag me af of er een metroverbinding is en zo ja hoe lang je erover doet, we moeten waarschijnlijk s 'avonds om 21.00 uur inchecken en willen niet om 16.00 uur al opgehaald worden bij het hotel, zonde van de tijd!

is de airtrain een soort trein die je vanaf het metrostaion naar de luchthaven brengt?