wonen met kids in new york

• natasja s.

Hi, wij gaan waarschijnlijk naar New York verhuizen voor het werk van mijn man.We hebben 3 kids op de basisschool. Heeft iemand tips voor een leuke buurt? En is er iets van een nederlandse club? Is er een goed boek over wonen in NY? Bedankt alvast!

• Pico Bello

Hoi,

Wij wonen hier nu al een jaar.

Ik had me in eerste instantie aangemeld bij de ‘newcomers club’ maar dat is geen echte aanrader, erg chaotisch en weinig activiteiten met de kinderen.

Toen vond ik ‘mothers and more’ en daar heb je ten minste wat aan, hebben wekelijks activiteiten, die niet in de zomer stoppen zoals bij de newcomers club.

Verder raad ik je aan een school te zoeken waar ‘english as a second language’ word onderwezen- gebeurt nl niet op elke school- en daar in de buurt te gaan wonen, zo hebben wij het hier aangepakt.En dan volgt de eerste spannende dag, als ze voor het eerst de schoolbus instappen.Je kunt ze ook zelf brengen, maar ik ervaar dat steeds als zonde van mijn tijd…

Informatie kun je vinden bij het KIT (koninklijk instituut voor de tropen) te Amsterdam, zij bieden ook een cursus aan, met veel informatie over verhuizen naar de states.

Ikzelf denk dat in centrum NY wonen wel erg hectisch voor kinderen is, wij wonen er 4 uur rijden vandaan, in een dorpje, dan vind je ten minste de ruimte.

Veel zinnigs kan ik daar dus niet over zeggen want NY is groot en ik weet niet waar jullie willen gaan wonen…

Hopelijk kun je hier iets mee?

m.vr.gr.

Pico Bello

• ronboy

ben pas bij mijn zus geweest in new yersey, morristown, is een heel leuke omgeving en met de trein is het nog geen uur rijden naar ny. morristown is echt een aanrader erg rustig en toch alles bij de hand

• annebet

Zijn jullie er al? Wij gaan waarschijnlijk begin volgend jaar (2005). Heb jij nog tips over scholen ed? Onze oudste zit in grade 1 op de int. school en de kleinste is dan bijna 4. Nog tips over leuke plaatsen buiten NYC om te wonen? Alvast bedankt!