Manhattan

• Debby

Hallo,

Kan iemand mij tips geven over de veiligheid in NY en dan met name in Manhattan. Wat moet je absoluut niet doen en hoe zit het met vervoer van en naar het vliegveld

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet

• Ingrid

Eigenlijk niet, het is er superrelaxed. Je kan gewoon veilig over straat, ook 's avonds (bepaalde wijken uitgezonderd natuurlijk). Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld, ook niet in de metro. Je moet gewoon niet anders doen dan normaal hier in NL. Vanaf welk vliegveld, er zijn er meerdere.

• Natasja L.

Ik ben het helemaal met Ingrid eens. Ik voel me er erg op mijn gemak, en heb me er nog geen seconde onveilig gevoeld. Ik hou ook wel van de drukte en hectiek die in New York heerst. Maar als je dat niks vindt kan ik het me voorstellen, dat je dan al snel een onveilig gevoel krijgt. Als je daar angstvallig gaat lopen doen, dan trek je misschien wel de verkeerde mensen aan. Zoek het ook niet op, ga niet 's avonds door Central Park lopen (na zonsondergang). Je zal ook weleens aangesproken worden, als je in Central Park zit bijvoorbeeld, raak niet gelijk in paniek, niet alle mensen zijn kwaad gezind, sommige willen gewoon een gesprek aangaan.

• moschino

helemaal met bovenstaande eens ik voel mij in new york veiliger dan in amsterdam het is een heerlijke stad.

ik weet niet op welk vliegveld je landt maar zowel als newark en jfk hebben ze een service die je per klein busje voor je hotel afzet en ook weer ophaalt kost iets van 10 euro omgerekend maar je hoeft niet met je bagage te slepen en je hotel te zoeken het is ideaal.

je moet dan zijn bij de groundservice op de vliegvelden.

succes en wanneer ga je naar n.y?

• Debby

Hallo

Bedankt voor de reacties. Wij landen op JFK en we gaan eind oktober voor een paar dagen naar hotel Edison. Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen.

Groeten

Debby

• Debby

Hoi Mochino,

Wij gaan eind oktober die kant op en wij hopen op mooi weer.

Groet Debby

• ronboy

je hoef je geen zorgen te maken alles is op zijn puntjes verzorgd in ny, ben zelf ook 10 dagen geweest en alles liep vlekkeloos

• Erden B.

Zorg ervoor dat je in Manhattan niet te ver uptown gaat, ik geloof dat je na 130th street ongeveer in de Bronx zit … dit werd mij afgeraden door de lokale bevolking. Ben er toch een keer geweest voor een Yankees Game.

Voor de rest superveilig en mensen zijn sociaal, dus zoals eerder aangegeven: niet in paniek raken.