statue of liberty

• toverfee

ik las op de site van statue of liberty dat het vanaf 3 aug weer opengesteld wordt voor publiek

jammer dat ik dat net niet meemaak want ik ga aankomende zaterdag voor 3 dagen naar new york en vlieg daarna naar californie

maar leuk voor de mensen die in augustus naar new york gaan :)

groetjes toverfee

• Snipes

Tsja, wij zijn tot en met 4 aug in NY, maar het zal de 3e zo druk zijn dat wij iets eerder gaan.

• Wim

Wanneer je perse op het Statue of Liberty wil moet je er rekening mee houden dat het lang wachten wordt voor de veerboot en lange rijen om er in te kunnen. Kortom; 't is een tijdrovende aangelegenheid. Daarnaast behoorlijk prijzig.

Erg leuk alternatief en heel goedkoop is het volgende: Ga met de veerboot(die een paar meter verderop vertrekt voor een paar dollar) naar Staten Island. Na de tocht van ongeveer 30 minuten blijf je gewoon aan boord en vaar je weer terug naar Manhatten. Zo vaar je langs het Vrijheidsbeeld en heb je er een mooi zicht op. Tevens heb je een heel mooi zicht op de skyline. Wij hebben dit elke keer wanneer we in NY waren al gedaan. Op zondagochtend varen er veel mensen mee die naar de kerk gaan. Mooi uitgedoste donkere Amerikanen. Dus mensen kijken is op deze boot ook leuk.

Veel plezier in NY en doe ze er de groeten van ons.

• toverfee

thanks voor de tip wim!

groetjes toverfee

• bas

het ook ook heel leuk om mee te varen met the beast dit is ook een soort rondvaart

maar dan met een speedboat veel leuker dan een langzaam veer bootje wel iets duurder maar veel leuker deze boot gaat ook stil liggen vlak voor het statue neemt even de tijd zodat je foto's kunt maken.

je hebt 2 op stap plaatsen voor deze boot in alle hotel s licht hier wel een folder van echt heel leuk.

ik ga eind aug. weer naar ny en ga zeker weer met deze boot

heel veel pleizier in ny

• Wim

Ga ik ook eens doen. Ga in november weer.

Bedankt voor de tip,

Wim