Bronx

• Leo

Ik heb wel eens gehoord dat je de ghettos van de bronx kunt gaan bekijken met speciale bussen met geblindeerde ramen. Het schijnt een tourguide te zijn, weet iemand hier iets meer van? Of is er iemand al geweest

• Petra/VS

Waarom lijkt je dat leuk? Echt, ik vraag me dat serieus af. Het is een troosteloos gezicht, het idee dat er tours voor zijn staat me eigenlijk tegen.

• sharon

Ikzelf ben ook in de bronx geweest, maar dat was toen met een vriend die naar zijn familie toe moest… Er zijn wijken in de bronx die ok zijn… Maar dat is hier in nederland ook, slechte en goede gedeeltes… Maar toch zie je het verschil met manhattan en de bronx etc… ook wij zijn door de slechte gedeeltes gegaan, dit omdat er geen andere mogelijkheid was.. Ik voelde me niet onveilig, maar toch vraag ook ik me inderdaad af, wat moet je daar??? waarom zoek je het op??? Het is geen leuk gezicht, armoede,gangs, kleine kinderen in slechte omstandigheden,drugs.. Er zijn mooiere dingen in ny hoor, besteed liever daar je tijd en geld aan.

• desiree2

na jullie antwoorden denk ik , is het niet zo dat New York 2 kanten heeft en wanneer je die kunt zien dat je dan ergens een beter beeld kunt krijgen van die stad?

• Ingrid

Goed punt, maar waarom zou je betalen om andermans ellende te bekijken of om “veilig” ergens naar toe te gaan? Ga naar een mindere wijk hier in een grote stad en het zal niet veel anders zijn. Ik zou de tijd die je hebt besteden aan de mooie dingen van NY.

• Leo

Bedankt voor jullie antwoorden maar ik heb er weinig aan. Ik wil gewoon zeker naar de Bronx en THA BOYZ IN THA HOOD met eigen ogen zien. Ik wil het gewoon zien hoe het daar is en ja ik weet ook wel dat dat ellende is maar ik moet dit meemaken.

• Leo

Waarom moet je naar fifth avenue toe??? Om allemaal mooie dingen te zien en rijke stinkerds terwijl je dit zelf niet kunt betalen bijv. Ik wil gewoon de harde realiteit zien en het echte leven en niet dat rijkeluis wereldje in N.Y.

• Petra/VS

Maar daar gaat het me niet om, eigenlijk, ik kan me best voorstellen, dat je beide kanten van de stad wilt meemaken. Wat me tegenstaat is, dat er kennelijk een tour operator is, die er beter van wordt mensen het leed van anderen te laten zien. Allemaal heel leuk hoor, tha boyz in tha hood, maar dat klinkt nogal romantisch in vergelijking met de harde werkelijkheid.

Verder is de enige Bronx tour die ik kan vinden hier: http://www.bronxtours.net/

Ik hoop, dat je vindt wat je zoekt.

• sharon

ik zou zeggen doe wat je niet laten kan… New york is een mooie stad!!!!! Maar heeft ook zijn mindere kanten, dit is er een van…