harde kaft paspoort VS NY

• maartje

Zaterdag j.l waren wij op het reisbureau toen hoorden wij van de manager aldaar dat als je naar de V.S wilt gaan, je een paspoort moet hebben met een harde kaft, zoals de nieuwere modellen. Wij gaan eind v.h. jaar naar N.Y voor een korte trip, maar mijn man heeft een paspoort met een slappe kaft, maar deze is wel geldig tot december 2006. Wie weet wat er van waar is? Een reisagente die wij gisteren op Schiphol spraken wist helemaal niet van deze regel af. Ik hoop dat iemand ons kan vertellen of dit waar is?

Alvast bedankt voor degene die op mijn vraag reageert.

• Ebelix

Je kan gewoon met slappe kaft op vakantie gaan. Het belangrijkste is dat je paspoort optisch leesbaar is en dat is het paspoort van je man.

• Aïda

Ik persoonlijk zou meteen niet meer daar boeken ;) wat een flauwekul-advies. Het gaat erom dat je paspoort “machine readable” is en alle Nederlandse paspoorten uitgegeven sinds 1995 zijn dat. Dus geen zorgen hoor!

• yt

een paspoort met een zachte buitenkant kunnen meestal niet door de “”lees"machine halen. ze moeten dan handmatig gegevens invoeren. dat duurt iets langer en kost meer moeite, maar het is absoluut geen probleem. gewoon gaan dus en veel plezier