Kleding/souvenirs meenemen

• Erik

Ik zou graag wat kleding en andere leuke dingen willen kopen in New York, maar hoe zit het met de douane, wordt je streng gecontroleerd? En kun je makkelijk spullen meenemen of moet je voorzichtig zijn? Ik hoorde namelijk dat je niet zoveel kunt meenemen aan souvenirs/kleding enz. Wie heeft er ervaring mee en kan mij helpen? Ben namelijk van plan om 2 koffers mee te nemen.Alvast bedankt!

• Ebelix

Twee koffers is normaal als je uit Amerika komt. Zorg ook dat je met twwe koffers vertrekt.

• Marijke

Hallo Erik,

Je mag 175euri aan artikelen invoeren in Nederland.

Wij zijn nu 4 weken thuis en gelukkig hadden wij een tussenstop op manchester en moesten we overstappen op een kleiner toestel.

En het geluk is dan dat je op een andere gate aankomt geen douane gezien.

Dat was ons geluk want we hadden zoveel kleding gekocht en veel kappers artikelen,je wordt overmoedig als je allemaal leuke dingen ziet voor een habbekrats.

Zijn in outlets geweest dat scheelt al heel wat $ en dan soms nog 70%korting daarvan af .Mijn man heeft een hele gaafe Timberlandjas voor 26 euri.

Fijne vakantie gewenst met een leuke koffie koopjes

Marijke

• Marijke

Bedoel een koffer vol koopjes.

Marijke

• Erik

okay thanks voor je reactie

• Jantienus

Waarom moet je ook met 2 koffers vertrekken eigenlijk?

Ik ben van plan om in NewYork een extra koffer te kopen voor al m'n lokale aankopen.

Kunnen ze bij de terugreis dan zien of je maar met één koffer bent aangekomen en wordt je dan dus extra gecontroleerd?

• Ebelix

Die kans is aanwezig.

Wat belangrijker is dat de douane let op nieuwe koffers en tassen. Aan de labels kan de douane zien waar je vandaan komt. De douane weet exact waar ze op moeten letten om de smokkelaars te pakken. Het blijft voor hun zoeken naar een speld in een hooiberg maar je moet ze geen aanleiding geven om je te controleren.

• Aïda

Hoe weet de douane met hoeveel koffers ik vertrokken ben dan? Wij hebben van die schaalkoffers en doen de kleintjes altijd in de grote dus het lijkt dat we met 2 vertrekken maar komen met 4 terug. Ik zou echt graag weten waar je dit op baseert.

• Ebelix

passagierslijsten waarop het aantal stuks bagage staat.

• Jantienus

Gaat de douana dan bij terugkomst de passagierlijst erbij nemen van de vlucht waarmee ik ben aangekomen om te kijken hoeveel koffers ik toen bij me had?

Ik ben erg dankbaar voor deze goeie tips, maar dit gaat toch wel wat ver lijkt me.

Heeft iemand anders hier wellicht ervaring mee?

Alvast bedankt.