Kleding/souvenirs meenemen

• Petra/VS

Wij hebben heel regelmatig meer koffers/tassen ingecheckt op de terugweg, dan op de heenweg. Net nog uit Aruba ook. Nog nooit ook maar enig probleem mee gehad. Tenzij je een Arabisch uiterlijk hebt en een naam, die op een terroristennaam lijkt, denk ik dat je je nergens zorgen om hoeft te maken! Ik heb werkelijk nog nooit gehoord, dat daar iemand op is aangehouden in alle 20 jaar van familie/vrienden/kennissen die met meer baggage dan heen zijn teruggevlogen.

• America1980

Maar moet je dan niet bijbetalen als je nog een tweede koffer erbij incheckt in de USA? Want in Nederland mag je maar 1 koffer meenemen van 20 kilo, anders moet je bijbetalen. Hoe zit dat in de USA?

• cat

je mag vanuit nederland naar de usa zelfs al 2 koffers/tassen meenemen van maximaal 36 kilo elk (72 kilo dus) , tenminste met de klm wel.

da's ff wat anders dan 20 kilo naar spanje bv.

• Aïda

Dat is niet alleen bij KLM maar bij alle vliegtuigmaatschappijen zo. Het is alleen niet 36 kilo maar 32 kilo per stuk. 70 amerikaanse ponden nl.

• Rubina

Wij vlogen met Brittisch Airways en mochten max 30 kg pp,

Rubina

• Aïda

Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt hoor, maar het klopt echt niet. Max. 32 kg per koffer, 2 koffers per persoon. Is bij alle maatschappijen die op de VS vliegen zo. Ook bij British Airways. Sterker nog, wij zijn met hen vorig jaar via Gatwick naar Dallas gevlogen. Wij kwamen ook weer zwaar beladen terug.

Voor jouw informatie heb ik het ook nog even op de site van BA opgezocht:

http://www.britishairways.com/travel/baggag/public/en_nl?prim=aboutjourn&sec=atairp

• rubina

Hallo Aida..

Je heb gelijk sorry

• Aïda

Hi Rubina,

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor, maar zijn jullie echt met deze informatie op pad gestuurd?

Groetjes,

Aïda

• Carla

Wij zijn vorige week met Air Transat vanaf Toronto terug gevlogen, maar die hanteert wel een maximum van 20 kg p.p.

We moesten bijbetalen (5 CAD per kilo).

Groet,

Carla

• Aïda

Maar ja, Toronto ligt dan wel in Noord-Amerika maar niet in de VS. Het bedrag wat je bij moest betalen valt me trouwens alleszins mee.