dvd's

• America1980

Als ik dvd's in Amerika koop, kan ik deze dan wel gewoon in Nederland afspelen?

En videobanden dan?

Alvast bedankt.

• toverfee

als je dvd speler regiovrij is wel maar ik geloof dat ze met videobanden een ander systeem hebben

groetjes toverfee

• Ebelix

Video's kan je niet afspelen tenzij je videorecorder het amerikaanse systeem aankan. De naam van dat systeem is, geloof ik, NTSC.

DVD's alleen als je regiovrije dvd speler bezit

• Patrick(Limburg)

Als je in Amerika een film koopt, zij het DVD of video, moet je wel rekening mee houden dat somige scenes niet in de film zitten zoals wij die kennen in Europa. Het hoeft niet altijd. Maar Amerika is wat dat betreft een apart land. Het videosysteem in Amerika is NTSC en in Europa PAL. Dus voor video's moet je daarop letten.

• Jantienus

Je hebt in New York diverse CD en DVD shops.

Op Times Square zit een grote ‘Virgin’ super-store en verplaatst door de stad zijn er ook diverse zaken waar je DVDs kunt kopen.

Ik vond de prijzen tegenvallen. Niet echt goedkoper dan in Nederland en je moet tevens rekening houden met het ontbreken van NL ondertitels, Regiocode1 en NTSC formaat. Al met al voor mij geen reden om echt veel in te slaan.