Koffers

• Jordy

Hallo,

Klopt het dat je koffers op de luchthaven worden geopend voor de vluchten naar NY? Heb van mensen gehoord die de koffers op slot gedaan hadden en waarvan deze gewoon werden opengebroken en niet in het bijzijn van de mensen zelf. Kan ik ze daarom het beste laten sealen? Wie heeft hier ervaring mee?

Jordy

• Marcha

Hoi,

Afgelopen zaterdag ben ik teruggekomen uit New York. Ze raden aan om je koffers niet op slot te doen. Toen ik mijn koffers inleverde op Newark om ze in te laten checken (aparte balie) werd er door de beveilingsbeambte gevraagd of ze op slot waren. Beide koffers zijn doorzocht. Je bent er niet bij, ze openen de koffers achter schermen. Koffers gaan eerst door een scan en dan openen ze. Heb ook gezien dat ze in een van mijn koffers keken. Als ze bekeken zijn, vind je een briefje in je koffer.

Als ze de koffers niet open kunnen doen, breken ze ze gewoon open. Laat ze dus open, want als ze ze willen bekijken en ze gaan niet open, dan breken ze ze gewoon open. En kapotte koffers worden niet vergoed.

Veel plezier.

• Jordy

Bedankt voor je reactie Marcha!

Groeten Jordy

• johan

Ik vind het niet echt veilig dat je je koffers niet op slot kan doen. Iedereen kan dus in je koffer. Is het misschien verstandag om van die banden om je koffer heen te doen, of iets anders dat je weet dat hij goed dicht is. Op het reisbureau vertelde ze me dat een koffer alleen word opengemaakt als ze iets verdachts zien in je koffer.