hoe kom ik van jfk naar manhatten

• Rene

Ik ga 14 oktober naar NY en kom aan op vliegveld JFK. Kan je met de metro naar Manhatten ik moet in de buurt van batterie park zijn.

• Ebelix

Kijk op de volgende link voor alle informatie

http://www.panynj.gov/aviation/jfkframe.HTM

Veel plezier in The Big Apple.

• toverfee

je kan vanaf het vliegveld ook een shuttlebus nemen

kost ong 16 dollar p.p

groetjes

• Inge

Hi rene!

Je kan van JFK heel erg makkelijk met de metro. De metro hier is heel makkelijk. Vraag gewoon even bij een loket een kaart en je kan heel new york door. JE gaat namelijk of uptown of downtown. Je kan dagkaarten voor 7 dollar per stuk maar je kan ook enkeltjes kopen voor 2 dollar per stuk. Alles staat hier heel goed aangegeven en de mensen zijn heel vriendelijk dus mocht het toch niet lukken gewoon vragen! succes en heel veel plezier!

• Bert

Hoi ben net in NY geweest, je kunt prima met de metro van jfk naar manhatten. Op jfk neem je een airtrain (kost 5 dollar) en die stopt bij een subway station howard beach/jkf airport, vandaaruit dus met een subway (blue line) via brooklyn naar manhatten (een rit kost 2 dollar, je kan de metrocard steeds opwaarderen), en je kan een gratis metro-map aanvragen!

• Jantienus

We hebben ook de shuttlebus genomen.

Deze brengt je eerst naar Grand Central en hier moet je overstappen op een shuttlebus die je naar je hotel brengt. Duurde aller bij elkaar zo'n 75 minuten.

Binnen New York hebben we veel gebruik gemaakt van de Subway.

Ons hotel lag echter zo'n 10 minuten lopen van een Subway station af en we hadden geen zin om met onze koffers te slepen, dus hebben we van en naar het hotel de shuttlebus genomen.

• Marco

Hallo Rene,

Ik heb zelf bij aankomst een taxi naar Manhatten genomen. Klinkt decadent, maar dat is het niet. Ik kwam pas tegen 23.00 uur op JFK aan. Op dat tijdstip geef ik de voorkeur aan een taxi ipv de metro. Daar komt bij dat er vanaf JFK naar Manhatten een zgn. fix tariff bestaat van 45 dollar; dwz de rit kost altijd dit bedrag, ongeacht je bestemming in Manhatten (je weet dus ook waar je qua uitgave aan toe bent). Ga je met meerdere personen, dan is zo'n taxirit helemaal niet zo duur (en wel zo makkelijk!). Terug heb ik een shuttle bus genomen. Kostte mij 26 dollar; de minivan pikte mij bij het hotel op en zette mij voor de juiste terminal weer af. Ook supermakkelijk en dus zeker aan te raden!

groet,

Marco