Ik vertrek woensdag naar new york, maandagavond vlieg ik weer naar huis.
Ik wil tijdens deze dagen heel veel zien. New york is groot, welke bezienswaardigheden liggen bijelkaar zodat ik verschillende dingen kan bezichtigen op één dag.
Met behulp van de hop-on-hop-off dubbeldekkers kun je snel een groot deel van New York leren kennen. Je kunt 2 daagse kaartjes kopen bij de medewerkers met de rode hesjes op Times Square en bij veel hop-on en hop-off punten.
Er is ook altijd een gids aan boord die je veel verteld over wat je allemaal ziet.
Je kunt dan zelf bepalen wat je interessant genoeg vind om te bezoeken c.q. voor uit te stappen.
Je kunt (hierna) ook gebruik maken van de uitstekende Subway service om van A naar B te komen. Subway komt zowat elke 5 minuten en als je het eenmaal doorhebt is het erg handig om de grotere afstanden af te leggen.
We hebben zelf Statue of Liberty (Vrijheidsbeeld), Ellis Island, Groundzero en Wallstreet in één dag gedaan en dat gaat prima.
Verder moet je natuurlijk ook het Empire State Building op. Hier moet je toch wel zo'n 2 a 3 uur voor uittrekken gezien de wachtrijen en het fantastische uitzicht.
Central Park mag je natuurlijk ook niet missen, maar daar kun je wel de hele dag voor rekenen als je wilt. Je kunt natuurlijk ook gewoon een stukje door het park lopen en niet te ver het park ingaan.
Veel plezier
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?