continental airlines

• silke

..Wij vertrekken in oktober met 3 personen naar new york.

Nu heb ik nog een paar vragen..

1: Is het raadzaam om eten mee te nemen als je met continental airlines vliegt?

Ik hoorde nl dat je geen of weinig eten krijgt.

2: Wij moeten van newark naar de 56 str en hebben geen zin om met de metro te gaan..Is een taxi met 3 personen niet goedkoper dan een shuttlebus?

3: Waar koop je weekkaarten voor de metro?

• Barbara

1|) Ik ben onlangs met een vriendin met Continental naar NY gevlogen. Reis duurde ruim 7,5 uur en kregen 2 keer iets te eten. De eerste (warme) maaltijd kregen we al vrij snel, maar voor de tweede maaltijd (warm pistoletje ham & cheese) kregen we (pas) 1 uur voor de landing. Wij vonden persoonlijk dat er dus best veel tijd tussen die twee “maaltijden” zat. Een zelf meegebrachte snack voor onderweg is in zo'n geval natuurlijk altijd prettig. Ze komen overigens vaak langs om je van drinken te voorzien (dat was wel prettig). Verder was het vliegen met Continental prima.

2) Ik geloof dat de shuttlebus goedkoper is dan de taxi. Heb een link voor je bijgesloten met info over de shuttlebus: www.supershuttle.com

3) Weekkaarten voor de metro kan je bij elk metrostation kopen die een groene bol hebben (aan de buitenkant). Metrostations met een rode bol verkopen geen kaarten.

Veel plezier!

• silke

…heel erg bedankt voor je reactie..

Nog even over die supershuttle ,die betaal je toch per persoon en een taxi toch per rit..zodat je de kosten kan delen?

• Barbara

Ik weet eigenlijk niet hoe de betaling bij zo'n shuttle bus gaat want wij hebben toen de taxi v.a. Newark genomen en die betaal je inderdaad per rit.

Houd er wel rekening mee, dat als je met de taxi gaat, je zelf het tolgeld moet betalen (althans, dat moesten wij wel). Wij hebben bij de taxi-standplaats (bij het vliegveld) een taxi genomen, die rekende 45 dollar voor de rit naar Manhattan (en volgens mij is dat een standaard tarief). Toen we Manahattan binnenreden, ging de teller verder met “tikken” tot aan de plaats van bestemming.

Veel succes!

• Mama van T+K

Ik ben net 2 weken geleden naar New York geweest met Continental. Gevlogen met een Boeing 777. EN is me prima bevallen. 5 Jaar geleden heb ik al is met Singapore airlines gevlogen maar Continental was net zo goed. Leker films kijken op je eigen tv schermpje in de rugleuning van de stoel voor je en ook genoeg beenruimte (ben vrij lang).

Om op je vragen terug te komen:

1: Zoals iemand anders ook al zei, het is wel handig om zelf een snack of zo mee te nemen. Duurt inderdaad vrij lang op heenweg voordat je de tweede (kleine) maaltijd krijgt. Aan de andere kant; thuis eet je ook niet binnen 3 uur 2 keer. Ligt er een beetje aan of je voor de vlucht al hebt gegeten. Op de terugweg (ik vertrok om 8 uur 's avonds) ga je de nacht in na het warm eten en krijg je ontbijt ook vlak voordat je boven Engeland bent.

2: Ik ben zelf met een gewone “toeristen”bus vanaf New Wark vertrokken. Die stopte bij Pen. Station en mijn hotel was daar tegenover dus dat ging super. Koste 11 dollar geloof ik. Omdat jullie 20 straten hoger zitten kun je beter een shuttle busje nemen. Kost rond de 13/16 dollar pp. Maar een taxi ben je gauw ook rond de 40 dollar kwijt en daarboven nog de tol.

3:die week kaarten (volgens mij 17 dollar) koop je gewoon in een metro station bij een kaartjes automaat. Ik neem aan dat jullie wel een creditcard bij jullie hebben. Creditcard in machine, aanklikken op beeldscherm dat je een week kaart wilt hebben en 10 seconden later ben je een weekkaart rijker. Mijn ervaring is trouwens dat je op een gegeven moment steeds meer gaat lopen omdat er zoveel te zien is. Ook al loop je gewoon op 5th avenue op Madison Avenue een beetje rond te slenteren.

Een fijne vakantie in elk geval!!

• afra

..Heel erg bedankt voor de reacties..Ik heb heel veel zin..en ik weet zeker dat we het geweldig gaan hebben.Ik neem in ieder geval goede wandelschoenen mee.:)

En zoals het er nu naar uitziet lijkt mij een supershuttle toch voordeliger dan een taxi.

We zullen zien..

Groet

• afra

afra is silke dus :)