foto's op cd-rom zetten

• Grete

Kan ik in New York (of eigenlijk in Amerika) mijn volgeschoten memorystick op CD-ROM zetten (in een internetcafe o.i.d.)? Dus dat ze geen andere soort CD-ROM hebben dan hier en ik mijn foto's kwijt ben. Of zal ik CD-ROM's van hier mee naar daar nemen? BVD voor jullie antwoord.

• Grete

Heeft echt niemand ervaring met een digitale fotocamera op vakantie? En hoe je die foto's vervolgens mee neemt of tijdelijk opslaat?Grete schreef:

>

> Kan ik in New York (of eigenlijk in Amerika) mijn

> volgeschoten memorystick op CD-ROM zetten (in een

> internetcafe o.i.d.)? Dus dat ze geen andere soort CD-ROM

> hebben dan hier en ik mijn foto's kwijt ben. Of zal ik

> CD-ROM's van hier mee naar daar nemen? BVD voor jullie

> antwoord.

• Jantienus

Ik heb zelf gewoon een 3-tal geheugen-kaartjes gekocht van 128 Mb.

Hierop krijg ik in totaal meer dan 400 foto's. Voor mij ruim voldoende.

Ik heb dus ook niet gekeken of je de foto's ergens op CD kunt laten zetten.

Hier kan ik je dus niets over vertellen.

• Pris

Hallo,

Een paar weken geleden heb ik dit ook gevraagd en niemand wist het blijkbaar. Ik ga zelf 15 oktober naar New York en ik wou het in ieder geval weten. Daardoor ben ik veel gaan zoeken op internet en heb dus gevonden dat ze in new york en omstreken iets van 50 kodak picturemaker zijn. Dit zijn die dingen die je op tv ziet, waar je foto's mee kan uitprinten in een paar minuten. Deze kan ook van je kaart een cdtje maken. Als je naar www.kodak.com gaat dan kun je ze wel zien en kun je ook op adres zoeken,ik heb dit gedaan met het adres van het hotel waar wij heen gaan. En die kodak picture maker zit er wel aardig veel.

Succes er mee. En heel veel plezier!!

Groetjes Pris

• Allan

Je kan tegenwoordig bij elke moderne fotozaak je digitale foto's op cd laten branden. Dus waarschijnlijk ook wel in New York. Veel plezier in New York, ik ga de eerste week van november en heb er erg veel zin in.

Groetjes Allan

• Grete

Hallo,

We zijn net terug uit new york en eerlijk: je blijft echt foto's maken!!!

Fantastisch!

Om maar even antwoord op mijn eigen vraag te geven: het STIKT van de plekken waar je je foto's op cd-rom kan zetten.

Echt, overal heb je fotozaakjes waar je het voor ongeveer 10 dollar kan laten doen. FF een uurtje wachten en je krijgt een CD-tje met een velletje met kleine fotootjes mee.

Ook bij Duane Reade (drogistenketen, op elke hoek zit er een) kan je het laten doen. Het goedkoopste was bij Walgreens (ook een drogistenketen). Hier kostte het 3,78 dollar voor 100 foto's en was het binnen een uur gedaan. Dit lijkt Kassa wel ondertussen.

Dus schroom niet om je memorystick of andere geheugenkaart helemaal vol te schieten!

Groet, Paul.