de mooiste uitzichten?

• Natasja L.

Wie weet waar je de mooiste uitzichten hebt over Manhattan, en die ook makkelijk toegankelijk zijn. Ik hoef geen tips met betrekking tot Empire State Building enzo, want daar zijn we al op geweest. Ik bedoel meer hotels of andere gebouwen. Ik heb weleens ergens gelezen dat je in een hotel een bar had op de bovenste etage met een fraai uitzicht, maar ik weet niet meer welk hotel dat dat was. Wie heeft er nog goede tips voor ons?

• John Sevestre

Probeer PanAm Building, National Library, UN Building aan de Hudson, Great Northern Hotel aan de zuidzijde van Central park. Ongetwijfels zijn er meer mogelijkheden maar deze zijn ook aardig tenmiste ik was er voor het eerst in november 1954 en voor het laatst in november 1964.

Succes en als je ooit eens naar Hong Kong gaat en Rio De janeiro en Kaapstad, Singapore, ShangHai, Beijing en Parijs om maar eens enkele megapolen te noemen dan zijn daar ook prachtige uitzichten.

Goede reis,

John SevestreNatasja L. schreef:

>

> Wie weet waar je de mooiste uitzichten hebt over Manhattan,

> en die ook makkelijk toegankelijk zijn. Ik hoef geen tips met

> betrekking tot Empire State Building enzo, want daar zijn we

> al op geweest. Ik bedoel meer hotels of andere gebouwen. Ik

> heb weleens ergens gelezen dat je in een hotel een bar had op

> de bovenste etage met een fraai uitzicht, maar ik weet niet

> meer welk hotel dat dat was. Wie heeft er nog goede tips voor

> ons?

• Marco

Hoi Natasja,

Inderdaad…er is een hotel met een heel mooi uitzicht. Ik denk dat jij het Marriott Hotel op Times Square bedoelt. Er is een bar/restaurant op de 49e verdieping. Let wel: er is een dress code..dus geen jeans en sneakers! Ander alternatief waar ik enkele dagen geleden nog ben geweest: het dakterras van het Metropolitan Museum of Art aan 5th Av. Mocht je het museum bezoeken (zeker een keer doen; echt de moeite waard) ga dan naar het dakterras op de 5e etage. Het is niet hoog, maar je hebt een mooi uitzicht op de skyline van Midtown en Central Park.

groetjes,

Marco

• Yvonne

Natasja, De cloisters is erg mooi met mooi uitzicht op de rivier. Kan je met de bus heen vanaf central park. Weet niet meer welke lijn want het is al een paar jaar geleden. Het is een klooster opgebouwd uit verschillende klooster uit europa.

• Ebelix

Je hebt een mooi uitzicht over manhattan vaaf Hoboken New Jersey. Je kijkt dan vanaf een heuvel die gelegen is aan de hudson zo over Manhattan. Erg leuk om te gaan kijken. Met de veerbot tussen Manhatten en Hoboken ben je er zo.

• Natasja L.

Hoi Marco,

Ja, inderdaad het was het Mariott wat ik bedoelde. Ik weet dat je bij het museum een dakterras hebt, alleen dat is in de winter afgesloten. Je mag er dan helaas niet op. Mooi museum trouwens! Bedankt voor je reactie.

Groeten Natasja

• Mama van T+K

even niet vanaf een gebouw maar gewoon vanaf de grond; in Central Parc.

Ik was daar op een dag met een onbewolkte hemel. EN door de vele zon leek het een beetje onwezenlijk. Ik zat op 1 van de grote grasvelden en het is dan best stil vergeleken met de lawaai op de straat.

Maar als je dan de skyline ziet van al die Wolkenkrabbers, uit torend boven de bomen in de verte (gezien richting Downtown Manhatten), dan heeft dat toch wel wat.

• jan

Vanaf de brooklynbridge, het allermooiste uitzicht wat we hebben gezien, natuurlijk is hoboken new yersey ook mooi, en je bent gelijk in de geboorteplaats van de beste zanger die we kennen, Frank Sinatra!!