De Mooiste Foto's

• Maus

Ik ben op zoek naar de mooiste foto's van New York. Natuurlijk ben ik zelf al uitvoerig op het net aan het zoeken geweest en ook veel mooie foto's gevonden, maar misschien weet iemand een site die ik niet heb kunnen vinden? De beelden fascineren mij enorm. Helemaal omdat ik er nog nooit ben geweest. Ik zou heel graag met kerst willen.. Dat schijnt (naar horen zeggen) de mooiste tijd te zijn om naar NY te gaan? Klopt dat?

Groeten Maurits

• jan

Inderdaad is kerst een fantastische tijd, niet alleen in New York, maar in heel Amerika, verder wil ik je wel waarschuwen dat het rondom kerst vreselijk koud kan zijn in New York, ik heb het zelfs meegemaakt dat er bijna niet meer te lopen viel buiten, maar als je zou zeggen ga mee met de kerst zou ik zo meegaan!!

Maar voor mij blijft New York de meest fascinerende stad waar ik ooit geweest ben, en dat al een keer of 30, altijd het gevoel dat ik er thuis ben,

Voor foto's heb ik wel hele mooie boeken maar daar heb je niets aan of je moet in Amsterdam wonen en kun je ze lenen, internet heeft toch ook veel moois over New York te bieden, kwestie van zoeken, veel succes!

Jan.

• jan

Maurits kijk nog even op www.nycfoto.com misschien ken je deze site niet, succes.

Jan.

• Jeroen

NYC-foto's (klik op navigatiemenu in de linker marge)

http://www.freefoto.com/browse.jsp?id=1210-00-0

• Natasja L.

Misschien ken je ze al, maar kijk eens op de volgende sites; www.webshots.com en www.virtualtourist.com. Op deze sites zijn heel veel foto's te vinden. Wij zijn vorig jaar in december naar New York geweest. Het is ons zo goed bevallen in die periode, dat we dit jaar weer gaan. We vertrekken 12 december. De kerstsfeer is super. Alles zo mooi gedecoreerd, je moet het echt een keer gezien hebben. We hebben toen ook nog sneeuw gehad, dat maakte onze trip helemaal af. Het enige nadeel in die periode is dat de Amerikanen in het weekend komen “Christmas shoppen” en dan is het zo ontzettend druk in de winkels en bij Rockefeller Center kan je over de koppen lopen. Volle bussen met kooplustige mensen komen af en aan rijden om ze daar af te zetten. Dus wij vermijden deze drukte, en winkelen liever door de week. Ik hoop dat je nog leuke foto's tegen komt!

• Natasja L.

Mijn site op virtual tourist is: www.virtualtourist.com/dutchnatasja, dan kom ja vanzelf op mijn homepage, waar je een foto kan vinden van een ondergesneeuwde Central Park. Dit was op 14 december 2003. Verder staan er nog wat foto's op die ik in december heb genomen. Het is echt de moeite waard om in die periode te gaan. Wat vond je van de sites die we je als tip hebben gegeven?

• Maus

He Natasja,

Ja super kikke al die sites. Echt mooie foto's.

Is het trouwens extreem veel duurder qua tickets en hotels die dagen?

Heel erg bedankt voor alle reacties in ieder geval.

Maus

• Paul

Tik new york in bij google en vraag om afbeeldingen.

• Paul

en je krijgt er 1.490.000 ik hoor wel als je ze gezien hebt.

gr Paul

• Natasja L.

Tickets zijn niet veel duurder, die blijven ongeveer hetzelfde. Wij maken dit jaar gebruik van onze punten bij Delta Airlines. Dat zijn toch twee gratis tickets (en met wat extra punten vliegen we businessclass). Dus altijd een pasje aanvragen van United of Delta, het heeft ons een paar gratis tickets opgeleverd. De hotels zijn veel duurder als bv. in november of januari. Kijk maar eens op Expedia. December is gewoon een dure maand. De laatste week in november oo, want dan is het Thanksgivingsday. Wij hebben zo'n 3 weken geleden geboekt. Toen was er nog wel plaats. Wil je de wat goedkopere hotels boeken dan moet je wel op tijd erbij zijn, want die zijn als eerste weg.