vervoer van Newark naar 34e street en musicals

• Helma

Over 2 weken vertrekken wij voor 5 dagen naar New York. Wij vliegen op Newark en ik heb al verschillende mogelijkheden gehoord en gelezen t.a.v. vervoer van luchthaven naar hotel. Deze week had iemand het over een speciale bus die je voor ± $10,00 naar je hotel brengt. Als je op de luchthaven door de controles bent moest je links af en dan was daar “iets” waarmee je dit kon regelen ofzo (kortingsbonnen) om deze bus te nemen. Het was geen shuttle, maar wat zij werkelijk bedoelde is mij niet duidelijk. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Heeft iemand ervaring met het reserveren van last-minute van musicals? Wij hebben al kaarten voor The Lion King maar ik hoorde dat het heel eenvoudig is om op de avond van voorstelling nog kaarten te kopen voor de voorstelling van jouw keuze. Schijnt heel veel goedkoper te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe werkt dit????

Alvast bedankt. Groetjes Helma

• Marco

Hoi Helma,

Op jouw vraag over het vervoer van Newark naar NY kan ik je helaas geen antwoord geven. Ik ga via JFK. Daar kun je een shuttlebus nemen naar de stad. Kost niet veel en werkt prima. Wellicht dat ze dat ook vanuit Newark aanbieden.

Voor wat betreft de musicals: midden op Times Square staat een “ kantoortje” dat heet TKTS. Daar kun je kaarten tegen een fors gereduceerd tarief kopen (bv een kaartje voor een voorstelling op dezelfde avond). Kaartjes zijn dan wel 50% goedkoper. Het loont zich dus om daarvoor in de rij te gaan staan. Ze hebben kaartjes voor zo'n beetje alle voorstellingen (behalve mamma mia; die loopt te goed = geen reductie).

Veel plezier in NY

Marco

• Svenja

Thanks voor de tip! Ik vlieg zaterdag voor een week naar NY en heb TKST genoteerd. Ga daar zeker kaartjes halen!

Doei Svenja

• Helma

Bedankt voor die tip t.a.v. de kaartjes. Dit gaan wij zeker doen. Als ik dit had geweten had ik hier in Ned. geen dure kaartjes in de voorverkoop gekocht. Sonde!Svenja… heel veel plezier in NY. Als jij terugkomt gaan wij, kan bijna niet wachten!

Gr. Helma

• Jantienus

Houd er wel rekening me dat de wachttijden bij TKTS kunnen oplopen tot enkele UREN. Ook moet je dan maar afwachten wat voor soort plaatsen je krijgt. Als je pech hebt zie je maar een deel van het toneel.

Ikzelf heb er geen minuut spijt van gehad dat ik vooraf dure maar wel super-goeie kaartjes heb besteld. Ik vond m'n tijd in NYC te kostbaar om uren in een rij te gaan staan voor kaartjes, er is tenslotte zoveel leukers te doen.

• Helma

Ja… je hebt gelijk. Dat is sonde van de kostbare tijd. Wij hebben hier in NL. bij het boeken van onze reis al tickets voor de Lion King besteld en hebben plaatsen op de 1e ring. Dus dat zit goed. Wij hoorde echter dat het heel simpel was/is om kort voor de voorstelling nog kaarten te krijgen en wij dachten dat het leuk zou zijn om dan naar een 2e voorstelling te gaan.

We zien wel. Bedankt voor je reactie!

Gr. Helma

• Marco

Hoi Helma

Ik heb op een zaterdag bij tkts in de rij gestaan en het viel mij reuze mee. De wachttijd bedroeg circa 30 min. Dat is te doen; vooral omdat je midden op Times Square staat te wachten. Kijk het gewoon even aan. De kassa's werken vlot, dus kijk even of het zich loont om aan te schuiven.

En het is wel degelijk mogelijk om nog op de dag van de voorstelling aan “normale” kaartjes te komen. Ik heb op een zaterdagmiddag bij het theater nog een kaartje voor dezelfde avond gekocht. Dat was geen probleem. Gewoon proberen, joh. Wie weet profiteer je nog van een leuke tweede voorstelling.

• Petra/VS

Als je niet bij TKTS in de rij wil staan, ga dan naar het theater zelf en koop de tickets bij de Box office. Dan hoef je geen extra commissie te betalen en je kunt kiezen waar je wilt zitten.

• Helma

oké, klinkt erg positief allemaal. Denk dat wij zeker gaan proberen om een 2e musical te gaan kijken.

Het is bijna zover… maandag vertrekken wij. Voor ons de 1e X dus reuze spannend allemaal.

Groetjes Helma

• Mama van T+K

Hoi Helma,

ik ben zelf in september op Newark geland toen ik 6 dagen in New York zat.

Je hebt verschillende mogelijkheden om naar Manhatten te reizen:

1e: je kan de Airtrain nemen. Dit is een soort ‘zweeftrein’ naar een station waar je op de normale trein stapt (met hetzelfde kaartje) en in een half uur op Penn Station aankomt, naast Madison Square Garden. Vanaf hier is het 10 minuten lopen naar Times Square. Treinkaartje kost 11 dollar.

2e: taxi. Iets van 40 dollar + de tol onderweg. Zet je wel direct voor het hotel af.

3e: Een “normale” bus die speciaal vanaf Newark naar manhatten reidt en stopt bij Penn station en Grand Central Station. Kost ongeveer 15 dollar. Deze heb ik gedaan omdat ik in een hotel tegenover Penn Station zat.

4e: de shuttle busjes. Hier reserveer je een plek voor en zetten je ook af voor het hotel. Koste iets van 17 dollar geloof ik. Dit heb ik 5 jaar geleden gedaan maar dit jaar was het erg chaotisch daarmee en werd mij op het vliegveld aangeraden om een normale bus te nemen die dus ook rechtstreeks naar Manhatten haat.

Nadat je geland bent en door de douane heen bent (vul de groene en wiite kaart die je in het vliegveld krijgt echt helemaal en goed in!! anders wordt je bij de douane eerst weer terug verwezen om opnieuw de kaart in te vullen) en je de koffers hebt opgehaald, kom je in een soort van aankomsthal terecht. Hier loop je schuin naar achteren en daar heb je (duidelijk aangegeven) een balie waar mensen je precies kunnen vertellen welk vervoermiddel het handigst en goedkoopst is, afhankelijk van het hotel waar je verblijft. Hier koop je ook de tickets. Je vind dit echt heel makkelijk.

De terug reis ben ik met de airtrain gegaan naar het vliegveld. Je koopt gewoon een normaal kaartje vanaf Penn station voor 11 dollar. Met als eind bestemming Newark international. Met dit treinkaartje kun je ook de airtrain pakken die je in de vertrekhal afzet. Inchecken kun je trouwens de hele middag doen voor het vliegtuig (niet zoals op schiphol 2 uur van te voren). En je kan hier perfect nog wat drinken en eten. Ze hebben er heerlijke wok restaurantjes!! ;-)

Veel plezier in New York!