Kerstsfeer in NYC

• Ellentje

Hoi iedereen,

Ik vroeg me af vanaf wanneer er kerstverlichting te zien is in NY. Kan je de kerstsfeer bijvoorbeeld begin oktober al opsnuiven? En de kerstboom in Rockefeller staat die er dan al?

Bovendien wilde ik ook nog vragen of begin december duurdere periode is dan september, einde dec. zal hoogstwaarschijnlijk wél duurder zijn, maar de vraag is dus begin dec…

Kan iemand me ook vertellen hoe koud het dan kan zijn?

En indien het vriest of het dan nog interresant is om alles te gaan bekijken ginds?

Of is deze periode de moeite?

Thx!

• Ellentje

Ik bedoelde dus of er al kerstversiering te zin was begin dec… ipv oktober!

Sorry… foutje!

• Aïda

Ik ga begin december naar NY speciaal voor de kerstsfeer en de verlichting. De vorige keer dat ik in NY was (alweer een paar jaar geleden) hebben we 's morgens vroeg naar de tv gekeken (uurtje of 4 was het) een live-verslag van het de stad inrijden van de kerstboom. Dat was ergens in november. Als ik me niet vergis gaat de verlichting van de boom 3 december aan.

Hoe koud het is weet ik niet precies, ik neem aan toch wel behoorlijk.

De vluchten worden, geloof ik, vanaf 15 december weer duurder. Ik denk dat de hotelprijzen niet zoveel verschillen begin december of eind december maar als je wilt gaan moet je wel opschieten want veel is al vol.

• Ellentje

Dag Aida,

Het zou zijn voor volgend jaar december, heb je trouwens enig idee wanneer je dit het beste kan boeken voor december 2005?

Groetjes!

• Aïda

Sorry Ellentje, ik wist niet dat er nog meer mensen zijn zoals ik die al heel lang van te voren met hun vakantie bezig zijn ;)

Ik zou zeggen: zo vroeg mogelijk. Wij gaan een week naar New York en daarna nog 10 dagen verder. In mei heb ik bij het reisbureau al een voorboeking gedaan voor een bepaald hotel. Toen begin september dan eindelijk de gidsen kwamen was het al vol! Waar maak je dan een voorboeking voor vraag ik me echt af :?

Hier op het prikbord komt ook een Patrick, die had (ook in mei meen ik) voor oud en nieuw 3 hotels voorgeboekt, ook al vol….

Ik heb in mei nog nagedacht om zelf een hotel te boeken via internet, die kun je nl. altijd nog annuleren. Had ik dat maar gedaan, want de hotels waar ik in geïnteresseerd was waren begin september dus allemaal al vol….

Afijn, gelukkig heb ik nog iets anders kunnen vinden, maar ik checkte de site van dat hotel vorige week en toen was het dus ook al vol.

Dus, zo vroeg mogelijk is mijn advies….. Als je je hotel rechtstreeks wilt boeken kun je op www.tripadvisor.com kijken voor meningen over de diverse hotels. Hou er wel rekening mee dat er nog 13,zoveel procent tax bij komen en 2 dollar per kamer per nacht “occupancy tax” of iets dergelijks. Voor mij betekent dat dat het hotel wat ik heb uitgekozen met de huidige dollarkoers zo'n beetje onder het gemiddelde zit qua prijs wat ik bij het reisbureau heb voorbij zien komen. Ik vond de prijzen van het reisbureau behoorlijk fors. Dus rechtstreeks boeken/bij het reisbureau is ook nog een overweging die je kunt maken. Kijk alleen niet op van de prijzen, december is niet de goedkoopste periode.

• Natasja L.

De verlichting van de kerstboom bij Rockefeller Center gaat dit jaar op dinsdag 30 november aan. Het is echt geweldig om New York in kerstsfeer te zien. Het kan er inderdaad ook erg koud zijn. Maar met een extra dikke trui en regelmatige stops om koffie te drinken en jezelf op te warmen is het best om te doen. Vaak heb je wel mooie blauwe luchten en zon, als het vriest, (mooi voor de foto's) en sneeuw als het meezit. Begin december is het ook erg duur, omdat je dan net het weekend van Thanksgiving achter de rug hebt, en natuurlijk op 30 november de Christmas Tree Lightning ceremony. Wij gaan op zondag 12 december voor 8 dagen naar New York. Wij hebben zo'n 3 weken geleden geboekt. Het was goedkoper om via het reisbureau te boeken, dan via internet. Het feit blijft dat het ontzettend prijzig is in die periode. Er was ook nog wel keus, maar voor de goedkopere hotels moet je wel eerder boeken, die zitten als eerste vol. Wij hebben Park Central geboekt. Daar hebben we vorig jaar ook geslapen en dat was prima bevallen. Perfecte ligging!

• Sonja

Hoi Ellentje,

Ik ga zelf 29 november voor 1 week. De vlucht inclusief hotel kostte mij €700.- Nou werk ik zelf op een reisburo, dus ik heb gelijk toen de gidsen uitkwamen een hotel geboekt. Ik had in juli al een losse vlucht geboekt en los mn hotel bij Hotelplan. Dit was veel voordeliger dan dat ik ze beide bij Hotelplan zou boeken.

Dit jaar is Hotelplan de touropperator met de meeste voordelige hotels.

Zelf ga ik naar hotel Pennsylvania, dit scheelde pp ruim €75 met Special Traffic!!

Veel suc6!

Groetjes,

Sonja

• Ellentje

Dag Sonja,

Ik hoop dat je het naar je zin hebt in New York, een vriendin van me is terug van september en zat ook geboekt in het Pennsylvania hotel.

Ze zei me dat de helft van het hotel is vernieuwd en de andere helft nog niet.

Je betaald welliswaar evenveel voor één van beide kamers… zij had een kamer gekregen waar de schimmel in de badkamer hing en op de plafonds boven het bed, ze heeft een uurtje staan klagen aan de balie en het is haar gelukt een nieuwere kamer te krijgen, zoals ze zeggen: de aanhouder wint!

Groetjes

x

• Jessica

Ik had ook in mei een voorboeking gedaan voor december en de eerste drie hotels die we hadden opgegeven waren vol, gelukkig ook nog een vierde hotel opgegeven maar die was wel aanzienlijk duurder dan de andere hotels.

Dus inderdaad zo vlug mogelijk reserveren voor een drukkere periode

gr Jessica

• anna

Hallo allemaal

Mn eerste berichtje op dit prikbord en gelijk over de kerstsfeer in NY!

Wij, mn man en ik gaan 5 december voor de 11de keer! naar NY speciaal vd kerst, een echte die hard dus!

We hebben wel eens sneeuw meegemaakt, wel eens veel regen, 1 keertje was het die periode ong. 20-25 gr overdag en ‘savonds ong. 15 gr dus eigenlijk veel te warm vd tijd, de kerstmannen liepen in bermuda’s!

De kerstboom blijft fantastisch, vooral 'savonds.

Een tip: ga ‘s-avonds als de winkels dicht zijn of tegen sluitingstijd langs de mooie verlichte etalages van o.a. Lord en Taylor, Saks on 5th en Macy’s want overdag staan hier soms lange wachtrijen!

Wij logeren meestal in Milford

plaza, prijs kwaliteit verhouding is erg goed en de ligging perfect, nl een zijstraat van Times Square.

Ik kan niet wachten tot het 5 dec. is, je begrijpt hieruit dat de

sint mijn huis voorbij gaat, de kerstboom wordt nl rond 1 dec. al gezet, even als mijn kerstdorp, ieder jaar koop ik speciaal 1 of 2 dingetjes hiervoor. Als je in NY land hoor je kerstmuziek vanaf de luchthaven tm de thuiskomst, alleen is het dan wel eventjes wennen, beetje afkickverschijnselen bij thuiskomst en daarom zet ik de kerstboom alvast van te voren, kan ik gelijk verder met de sfeer proeven.

Voor een ieder die rond de kerstperiode gaat, heel veel kijkplezier!!

Een echte NY fan!