Kledingadvies Broadway musical

• Hannah

Hallo,

Wij gaan komende vrijdag richting New York. We zijn van plan om ook naar een musical te gaan. Is er hier al iemand daar geweest die ons kan vertellen wat de dress-code daar is? Moeten we een driedelig pak en een avondjurk meeslepen, of is gewone nette kleding ook goed? Alvast bedankt voor jullie reacties!!

• Jantienus

We zijn zelf naar de Lion King geweest en maak je geen zorgen.

Je kunt gewoon je ‘normale’ kleren aantrekken.

Drie-delig pak of zelfs smoking is helemaal niet nodig.

Het publiek is sowieso 90% toeristen en die hebben heus niet allemaal een smoking in hun koffer zitten. Natuurlijk zijn er ook bezoekers die er een sjieke avond van maken compleet met baljurk en pak, maar dat was een uitzondering.

Of je ook in je korte broek en hawai-shirt binnenkomt weet ik echter niet ….-:)

• Marco

Hoi Hannah,

Twee weken geleden ben ik in het Winter Garden Theatre op Broadway geweest. Wees gerust; er is geen dresscode. De meeste bezoekers waren casual; een enkeling was gewoon netjes gekleed. Geen baljurken of smoking gezien. Het is absoluut geen chique gebeuren. Een korte broek is uit den boze, maar een spijkerbroek is geen enkel probleem. Geniet ervan. Het is absoluut de moeite waard. Ik ben op zich geen musical-liefhebber, maar op broadway zijn er wel topvoorstellingen! Ik vond het in ieder geval geweldig.

Have fun!

Marco

• Petra/VS

Netjes gekleed is wel de voorkeur, hoor. Geen gala, maar wel een niet-spijkerbroek en geen t-shirt voor de mannen en nette broek of rok/jurk voor de vrouwen. Natuurlijk word je met een spijkerbroek niet geweigerd (short weet ik niet), maar over het algemeen kleden Amerikanen zich nog erg netjes voor het theater (gebaseerd op bijna 10 Broadway shows, sommigen zijn meer toeristisch dan anderen, natuurlijk).

• Knurfje

Veel succes bij de voorstelling. Vergeet niet om een sexi lingerie aan de doen. Vindt je vriendje vast heel luek

knurfje

• ilsewillemen

trek iets warms aan..wij waren in mei bij New amsterdam theatre bij the Lion King en het was er bere koud..

Maar de musical was erg mooi!

Probeer niet voor de goedkoopste kaarten te gaan wij zaten voor de middenmoot prijs..70 dollar ofzo en zaten nog best ver bovenaan.

veel plezier