Wat ben ik vergeten?

• Sonja

Hoi allemaal,

Binnenkort is't dan zover dan ga ik eindelijk naar new york!!!!!

Ik heb voor mezelf een planning gemaakt. Graag wil ik aan jullie vragen wat ik vergeten ben….. Alle tips zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Sonja

MAANDAG

- Vlucht Amsterdam- New Ark

- Transfer

- Inchecken in Hotel

- Dineren

- Wandeling in het Theater District

DINSDAG

- Lower Manhattan: beste metro verbinding: 2,3,4 of 5

- Vrijheidsbeeld

- World Financial Center

- Met de pond naar Staten Island en terug

- (Lunch in de wandeling, tussendoor)

- Ground Zero

- Century 21 (metro a,c naar chamberst st.)

- Little Italy

- China town

- 19.00 uur Rockefeller Center. Tree Lighting

- Diner

WOENSDAG

- Times Square/ Broadway

- Bij tkts kaartjes kopen voor een Musical op Broadway

- Times Square

- Grand Central Terminal

- Chrysler Building

- Flatoron Building

- St Patricks kathedraal

- Rockefeller Center

- 5th Avenue/ Macy?s

- diner

- Broadwayshow

DONDERDAG

- Guggenheim Museum

- Metropolitan Museum

- Bloomingdale

- Centralpark, wandeling.

- Schaatsen bij Wollman Rink on CP

- Diner

- Empire State Building

- Rondrit paard en wagen in CP

VRIJDAG

- Lincoln Center

- Twin Towers Central Park West

- The rose center for Earth and space

- Harlem- Apollo theatre

- Soho:

- Singer Building (gietijzeren architectuur)

- St Mark?s Place- grappige winkeltjes echt soho!

- Diner

ZATERDAG

- De vergetertjes

- Inchecken op de luchthaven 16.00 uur

- Vlucht newark ? amsterdam

• Meredith

Wat een ontzettend druk programma zeg! Misschien ben je wat tijd vergeten in te plannen voor spontane dingen of als iets wat uitloopt?

Ik ben in september 10 dagen in NY geweest en ben bv een hele dag in het American museum of natural history geweest en dat was zeker een aanrader!

Je kan beter een hele dag rustig genieten dan een supervol programma hebben om toch maar alles gezien te hebben. Neem de tijd om te genieten, het is allemaal al zo overweldigend en met zo'n programma heb je nog wel een week nodig om bij te komen. En als je ereenmaal geweest bent wil je zeker nog eens terug!

In ieder geval heeeeel veel plezier!

• Jan

Sonja voor het allermooiste uitzicht wandel je de Brooklynbridge op tot aan de eerste grote pijlers zeg maar, en kijk dan achterom,,,,,,,gewoon doen!!

• Rogier (newyork.pagina.nl)

Dit is zeker een goed advies. Zelf zou ik de metro nemen naar High street en dan teruglopen over de Brooklyn bridge naar Manhattan. Dan is het uitzicht de hele tijd mooi.

Zie ook de eerdere discussies hierover:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1805&i=35&t=15

en

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1805&i=797&t=771

Groetjes, Rogier

• Sonja

Tnx voor jullie reacties!

Het schema is idd een beetje vol, maar wel willen ook zo veel zien

Nog maar 5 weekjes…..

• Petra/VS

Hoi Sonja,

Dat is begrijpelijk, hoor. Maar bedenk wel, dat je van alle indrukken doodmoe wordt!

Een paar gedachten, zo jouw lijstje lezend:

– Bij een bezoek aan het Vrijheidsbeeld mag een bezoek aan Ellis Island niet ontbreken. Ik zou de pont naar Staten Island daarvoor overslaan. Een ander zei al, dat de Brooklyn Bridge oplopen erg leuk is. Lunch zou ik proberen in Chinatown of Little Italy, daar heb je heerlijke keuze aan (goedkope) restaurants en het is even lekker rusten.

– Ik zou Bloomingdale's op woensdag doen en als je toch bij Rockefeller Center bent, kun je daar ook schaatsen (geloof me, je benen zullen donderdag niet meer willen!) en je kunt er de NBC Studios Tour doen, ook leuk. Als je vroeg genoeg bent (tussen 7 en 9 's ochtends) kun je uitzending van de Today Show live zien.

– Het Metropolitan Museum is *gigantisch*, verkijk je er niet op en neem er de tijd, want het is prachtig.

– Op vrijdag zou ik echt ook naar het Natural History museum gaan, ook gigantisch en iets wat je in Europa gewoon niet vindt.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hebben jullie speciale interesse in architectuur? Het Chrysler building en het Flatiron building zou je eventueel ook op een “Hop on, hop off” tour kunnen doen. Op die tour kun je telkens op verschillende plaatsen uitstappen. Zo zou je SoHo kunnen indelen bij dag een, want daar gaat de bus ook doorheen. Op vrijdag moet je daarvoor helemaal naar de andere kant van Manhattan.

Ik zou zeggen, zet een tijd bij iedere activiteit, die je ervoor wilt uittrekken. Voor het “Met” heb je zeker 3 uur nodig, bijvoorbeeld. Heel veel plezier, New York is echt fantastisch!

• Roy

Wij gaan in mei 2005, ik zou graag van jou een reactie willen ontvangen hoe het is gegaan met de planning.

Groeten Roy en Claudia

• amy

We zijn nu in New Jersey en zijn een dag naar New York geweest. Morgen gaan we nog een keer. Ik zou helemaal stapeldol worden van dit programma. Je doet zoveel indrukken op dat je inderdaad doodmoe wordt. Een stad als New York kun je niet in een keer helemaal bezichtigen. Morgen gaan we een boottocht maken naar Ellis Island en het vrijheidsbeeld.

• Maaike Bes

Op welk punt start je in central park als je met paard en wagen er door heen wil, en weet je misschien ook wat het kost??

groetjes Maaike

• Sonja

Ik ga er eigenlijk vanuit dat je die paard en wagens in heel central park wel tegenkom…. Als we terug zijn laat ik het wel weten!

Bedankt voor alle tips!

Ik denk dat ik idd mn planning een beetje moet aanpassen. We gaan gewoon een keertje terug om alle andere dingen te doen!

Achitectuur spreekt ons enorm aan. Vooral eigenlijk omdat je hele mooie artistieke foto kan maken. Nou moet dat zowiezo geen probleem zijn in NY.

Ellis Island komt ook zeker op de planning te staan!

Nogmaals Tnx!

Sonja