shuttlebus

• Joke en Guus

Hallo, wij gaan per 1 december naar New York en moeten zelf onze transfer regelen van JFK naar ons hotel, we denken aan de shuttlebus we weten dat ie ongeveer 20 dollar kost maar weten niet of dat per persoon is, weet iemand dat?

Verder zijn alle suggesties welkom voor een goed verblijf, we hebben een stedentrip gepland en zijn maar 2,5 dag in NY, veel te kort natuurlijk, wie heeft er tips om deze tijd zo goed mogelijk te benutten, we hebben ook een hop on, hop off tour gereserveerd.

• Natasja L.

Dit onderwerp is op 10-10 ook al aan de orde geweest. Het schijnt dat je ongeveer 17 dollar p.p. kwijt bent. Je moet zo'n 20 minuten wachten voordat je een shutllebus hebt en vervolgens ga je alle hotels af om mensen af te zetten. Het kan ook nog langer duren, maar iedereen schijnt de rit wel leuk te vinden. Ik heb met onze taxirit ook genoeg gezien onderweg en ik ga liever rechtstreeks naar het hotel, dan dat ik minstens een uur in een vol shuttlebusje moet gaan zitten. Ik bedoel het is toch weer een uur extra tijd om rond te wandelen in New York. Ik zou als ik jou was een taxi pakken. Je bent al bijna 40 dollar kwijt voor de shuttlebus. Een taxi kost ongeveer 45 dollar dus wat houd je tegen om een taxi te pakken? De taxi's staan klaar op de luchthaven, dus je hoeft geen tijd te verspillen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

• Aïda

Ik heb gehoord, dat de taxi 40 dollar (ongeveer) zal zijn tot de “stadsgrens” van Manhattan en dat daarna de meter aangaat (wij landen op Newark). Enig idee of dit waar is?

• Sonja

Wij hebben via Holland International een Limousine gehuurd. Dit kostte ons €29.- pp. Die brengt ons van Newark naar ons hotel in Manhattan.

• Barbara

Ja, de taxi vanaf Newark kost ca. 45 dollar tot aan Manhattan. Rij je Manhattan in, dan gaat de meter inderdaad verder met tellen. Onderweg naar Manhattan moesten wij overigens het tolgeld zelf betalen.

• Natasja L.

Wij hebben al meerdere malen een taxi genomen vanaf JFK naar ons hotel en dat heeft ons 45 dollar gekost. Misschien dat het anders ligt omdat je vanaf Newark een taxi neemt. Aïda heeft het ook over Newark. Dus dan zal dat wel het verschil zijn. Wij hebben het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat de meter aanging vanaf de “stadsgrens”.

• rene

voor 7 dollar perpersoon kan je met de airtrain en metro naar Manhattan.

5 Dollar voor de airtrain 2 voor een enkele reis. Als je bv een week gaat is een weekkaart voor 20 dollar aanteraden. dan kan je ongelimiteerd met de metro reizen.

Dit heb ik ook gedaan bev9el me uitstekend.

Wat ik wel moeizaam vond was het wachten bij de douane. van iedereen werd een foto gemaakt van twee vingers en een portretfoto. dit hield behoorlijk op.

• Joke en Guus

Bedankt voor de tip, we nemen dus gewoon een taxi hebben we besloten want ook wij zijn het liefst zo snel mogelijk op de plek van bestemming om New York te gaan ontdekken.

• Crien

Inderdaad, je kunt ook de metro pakken, wat Rene al zei. Op de heenweg hebben we de Shuttle genomen en het duurde allereerst ontzettend lang voordat ie kwam, daarna moesten er mensen opgepikt worden bij andere terminals en door de files duurde het ook lang voordat we eindelijk bij het hotel waren. Kosten: $ 40 voor 3 personen.

Het is wel leuk dat je dwars door Manhattan wordt gereden.

Op de terugweg zijn we met de metro gegaan en dat beviel prima! Van Manhattan Tot Howard Beach Station met de metrocard die we toch al hadden en toen de Airtrain naar de juiste terminal ($ 5). Let dan wel op dat je op de terugweg lijn A naar Far Rockaway neemt. Er gaat nog een andere ‘A’ lijn maar die brengt je niet naar Howard Beach Station.

Voordeel: goedkoop, snel en geen files!!

• Debby

Hoi,

Wij zijn net terug uit NY en ben het met de vorige spreker eens. Wij zijn vanaf JFK naar NY gegaan met de taxi voor 50 dollar. De terugweg hebben wij gekozen voor de metro. Dit is absoluut veilig en veel voordeliger. Let wel op dat je de terugweg de juiste metro pakt ( A blauw richting Far Rockaway en uitstappen bij Howard Beach. Vervolgens pak je de Airtrain richting JFK). Koop gelijk bij aankomst in NY een metrokaart voor de hele week voor 21 dollar. Je zult hier veel plezier aan beleven. Je kunt deze kaart ook gebruiken tot aan de Airtrain. Voor een ticket voor de Airtrain waren wij 5 dollar p.p. kwijt. Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel.

Groeten,

Debby