NY Pass

• Ellentje

De New York Pass geeft je wel veel voordelen, maar ik vraag me af of iemand van jullie hier al gebruik van heeft gemaakt, en of deze echt wel interessant is?

Bovendien bestaat er naart schijnt ook een boek “entertainment” waar allemaal discount coupons instaan, kent iemand dit?

Ik weet niet goed hoe of wat… indien je bijvoorbeeld de Empire State Building boekt via internet, kan je toch geen voordeel meer doen met een coupon?

Maar men zegt dat wanneer je boekt via internet (Empire St. B.) dat je de wachtrijen kan voorbijsteken.

Iemand raad?

Thx!

• Sonja

Hoi Ellentje,

Waar op internet kan je de kaartjes voor het Empire St. B. boeken?

Groetjes,

Sonja

• Ellentje

Dag Sonja,

Op volgende link kan je je ticket kopen met Visa/ Creditcard en vervolgens zelf afprinten. Zo vermijd je de lange wachtrijen…

http://www.esbny.com/index2.cfm

Veel plezier in NY!

En laat me weten hoe het geweest is he ;-)

Ben hartstikke benieuwd!

Groetjes

Ellentje

• Nicole

In juni ben ik 4 dagen naar New York geweest en ik heb toen een NY Pass voor twee dagen gehad. Ik vond het perfect en heb diverse bezienswaardigheden bezocht. Zo ben ik twee keer naar het Empire State Building geweest, de eerste keer overdag en de volgende dag 's avonds. Prachtig die uitzichten! Met de NY Pass kun je ook naar de NY skyride.

Daarnaast heb ik met de NY Pass een rondvaart gemaakt (echte aanrader!). Verder heb ik het Guggenheim Museum, American Museum of Natural History, de botanische tuin in The Bronx, Madam Tussaud's, het Vrijheidsbeeld en Ellis Island bezocht. De kaart heb ik er dubbel en dwars uitgehaald.

Ook voel je je dan niet zo schuldig als je niet heel erg lang bij een bepaalde bezienswaardigheid blijft.

Als je via Internet de kaarten voor het Empire State Building koopt, kun je misschien de wachtrij bij de kassa vermijden. De wachtrij voor de lift kun je echter niet oplopen, zodat de tijdwinst volgens mij niet erg groot is.

• Ellentje

Maar als je je NY Pass hebt moet je dus nog wel passeren langs de kassa?

Of zijn de tickets gratis met de Pass?

Groetjes!

• Nicole

Je moet wel langs de kassa en krijgt dan met de NY Pass een “gratis” toegangsbewijs voor de bewuste bezienswaardigheid. Bij sommige attracties, zoals het vrijheidsbeeld kun je wel langs aparte kassa's, zodat je lange wachtrijen kunt vermijden.

• Amy

Lange wachtrijen zijn soweiso niet te vermijden i.v.m. de veiligheidsmaatregelen. Bij de belangrijke attracties word je doorgelicht als op een vliegveld en daardoor ontstaan wachtrijen. Wij komen net uit New York en moesten nu, in oktober, om die reden nog redelijk lang wachten bij de bekende attracties.

• edith

Wij zijn net terug uit NY en mij viel de pas enorm tegen. Door de security maatregelen en de rijen voor de liften duurde het 1,5 uur voordat je boven in het Empire state building bent, een half uur boven is zo voorbij en dan de rijen weer om naar beneden te komen. Dit alles op een vrijdag dus doordeweekse dag. Nou toen was de ochtend al voorbij. Wij snel met de metro naar Batteriepark voor de boot naar het Liberty-island want wij wilden het beeld ook in (kon vlgs boekje van NY pass) Niet dus!! Bijna uur in de rij staan voor de boot, dan nog door de security en dan op de boot enzovoort. Ook een halve dag. Dus de pass alleen kunnen gebruiken voor het Empire State Building, dus niets Historich Museum, niets Interdite navi museum!!!! Dus naar mijn idee is het beter gewoon een kaartje te kopen want wij hadeen noch de hop-on/off kaart eruit noch de NY pass en dat was best zuur, want ze waren niet geodkoop!!!!

• Robbert

ALTIJD nemen een new york city pass, je hebt m r zo uit, je krijgt metrotickets en je bent altijd in staat ergens zo even in te hoppen, ticket kopen is geen beperking meer, je pas is immers toch al betaald. Neem even de tijd om je dagen te plannen, bepaalde dingen zijn te reserveren, zorg dat je op een wandeldag je reserveringen maakt et voila!!

Zorg ervoor dat je bij bepaalde “main” bezienswaardigheden er gewoon vroeg bij bent, dan vermijd je lange wachttijden!, plan dus slim. Vrijheidbeeld, hardstikke leuk, gewoon zorgen dat je om halfnegen in de rij staat. Ga ook niet te veel tijd verliezen door in restaurants te eten, eet lekker makkelijk een pizza o.i.d. en ga weer verder, maximaal uren buiten maken, dan heb je geen last van het feit dat je maar 2 “attracties” op een dag kunt bezoeken. NY is geen slome stad, dus ….actie! voor de toerist. Mocht je ergens willen zitten om te eten: Applebees is een goed en makkelijk restaurant waar je redelijk snel wat kunt eten.

Duzz….als je je tijd nuttig wilt besteden:…nemen die pas, je zut r geen spijt van hebben!