Dilemma datum...

• Ellentje

Ik weet het… dit gaat misschien een rare vraag zijn, maar ik zou graag een poll hebben over het volgende…

Moesten jullie kunnen kiezen tssn volgende data:

Van 1 september tem 9 september

of

Van 28 november tem 6 december

Welke data zouden jullie kiezen om naar NY te gaan, en waarom?

Graag jullie persoonlijke mening, want ik blijf de eeuwige twijfelaar! ;-)

Groetjes en alvast bedankt!

• Natasja L.

Ik zou zonder twijfel de laatste datum kiezen, dus van 28 november t/m 6 december. De reden waarom, is omdat dan alles in kerstsfeer is. De beroemde Christmas windows (etalages) zijn helemaal in stijl, de Christmas Tree bij Rockefeller Center enz. Bij deze datum moet je wel rekining houden dat de prijzen hoger liggen dan normaal. In deze periode valt zowiezo de Christmas Tree Lightning Ceremony, waar duizenden mensen op af komen, dus drukte in de hotels en dus ook hogere prijzen. Thanksgivingday is altijd op de 3e donderdag in november, misschien dat je qua drukte daar ook nog een nasleep van kan hebben. Je moet dus voor deze periode vroeg gaan boeken! Als je wilt je weten hoe het er dan uit kan zien, ga dan naar mijn site op virtual tourist. www.virtualtourist.com/dutchnatasja Veel succes!

• Natasja L.

Sorry, hier komt de juiste link nog een keer www.virtualtourist.com/dutchnatasja

• esther

hoi,

ben zelf nog niet in New York geweest ga in mei 2005 dus misschien ben ik niet de aangewezen persoon om je vraag te beantwoorden, maar als ik moest kiezen zou ik voor september gaan. Ondanks dat het rond de kerst heel mooi moet zijn in New York denk ik dat het ook een stuk drukker is en ik denk dat je in september beter weer hebt.

succes met je keuze,

groetjes esther.

• Sonja

Ik zou voor december gaan! New York is zowiezo druk.

De winkel etalages moeten adembenemend mooi zijn… En natuurlijk de kerstboom bij Rockefeller Center. Zelf ga ik 29.11 tm 05.12.

Kheb dit wel ver van te vooren geboekt. Maar de prijs viel mij reuze mee.

• Ellentje

Mag ik vragen wat je betaalt voor die periode?

Ik heb prijzen gezien voor 7 nachten 1250 Euro in het Belvedere voor die periode… welliswaar voor 2 personen, zonder vlucht.

Is dit te doen?

Groetjes

• Sonja

Wij gaan met 5 personen. We hebben 1x een 3p kamer € 585.- p.p en 1x een 2p kamer €720.- p.p (prijs incl vlucht)

We hebben hotel Pennsylvania een simpel 2* hotel. De vlucht is met continental airlines. Ik heb deze los van elkaar geboekt, dit is een stuk voordeliger dan dat ik het als een pakketje bij de touropperator zou reserveren.

• Natasja L.

Ik begrijp dat de je de prijs wel vind meevallen. Wij zijn wel wat meer kwijt dan jullie. Wij slapen in hotel Park Central, een 3+ sterren hotel, en wij zijn zo'n 750 euro kwijt p.p. voor 7 nachten (tweepersoonskamer), en dit is zonder de vlucht. Vandaar dat ik schreef dat het wel een dure periode is. De vlucht heeft ons dit keer niets gekost, we hebben deze keer met onze Delta Airline punten geboekt. Als we de vlucht ook nog hadden moeten betalen, dan was het helemaal een dure vakantie geworden. De prijs hangt erg af in wat voor hotel dat je wilt verblijven. Ik stel een goed hotel met wat comfort wel op prijs, vooral als ik er 7 nachten verblijf, en daar hangt een prijskaartje aan. Veel plezier in New York!

• Ellentje

Kan je me dat eens uitleggen ivm die punten sparen van de vlucht?

Ik heb dat nog al eens gehoord…

Groetjes!

• Natasja L.

Delta Airline heeft een Frequent Flyer Program. Je krijgt dan een persoonlijke “membershipcard”. Elke keer als je met Delta vliegt, krijg je punten op je card. Hoe vaker je vliegt, hoe meer punten je ermee verdiend. Je begint bij general membership en dan volgt silver, gold en als hoogste platinum medallion membership. Ben je bv. silver medallion, dan heb je al veel voordelen, zoals special check in privilege, priority boarding, je kan als je reserveert zelf je stoelen bepalen in het vliegtuig enz. Delta heeft ook veel partners, waarbij je punten kan verdienen, zoals Continental Airlines, KLM, Malyasia Airlines, Air France, Alitalia, en nog veel meer. Ook hotels doen hier in mee, bv. Best western, Comfort Inn, Days Inn, enz. Autoverhuurbedrijven, zoals Hertz. Alamo, Avis. Ook restaurants doen met het programma mee. Je ziet het, vele manieren om punten te verzamelen. Mijn vriend heeft veel moeten reizen voor zijn werk, dus dan loopt het aardig op. Ikzelf heb toch ook al één ticket verdiend, en dat is toch mooi meegenomen. Zo hebben we in het verleden al een keer gebruik gemaakt van een gratis ticket, en nu in december vliegen we samen gratis, en wel businessclass (dit door er wat extra punten bij te leggen) naar New York. Ook volgend jaar mei vliegen we gratis naar Florida, dit hebben we toevallig vorige week vastgelegd. Als we dit achter de rug hebben, hebben we nog genoeg punten over voor 2 gratis tickets. Als je niet zo vaak vliegt zal het wat langer duren voordat je een ticket bij elkaar gespaard hebt. Ik heb er ook langer over moeten doen, maar he, ik heb nu wel een gratis vliegticket naar Amerika. Ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar er is nog zoveel meer informatie over, dus kijk maar even op hun site, www.delta.com , daar vind je alle informatie. Nog een tip, ook van hotelketens hebben wij pasjes, bv. van het Hilton, daar kunnen we nu al 3 nachten gratis verblijven. Bij andere ketens krijg je weer korting of een ontbijtje. Succes ermee!