Delta Airline heeft een Frequent Flyer Program. Je krijgt dan een persoonlijke “membershipcard”. Elke keer als je met Delta vliegt, krijg je punten op je card. Hoe vaker je vliegt, hoe meer punten je ermee verdiend. Je begint bij general membership en dan volgt silver, gold en als hoogste platinum medallion membership. Ben je bv. silver medallion, dan heb je al veel voordelen, zoals special check in privilege, priority boarding, je kan als je reserveert zelf je stoelen bepalen in het vliegtuig enz. Delta heeft ook veel partners, waarbij je punten kan verdienen, zoals Continental Airlines, KLM, Malyasia Airlines, Air France, Alitalia, en nog veel meer. Ook hotels doen hier in mee, bv. Best western, Comfort Inn, Days Inn, enz. Autoverhuurbedrijven, zoals Hertz. Alamo, Avis. Ook restaurants doen met het programma mee. Je ziet het, vele manieren om punten te verzamelen. Mijn vriend heeft veel moeten reizen voor zijn werk, dus dan loopt het aardig op. Ikzelf heb toch ook al één ticket verdiend, en dat is toch mooi meegenomen. Zo hebben we in het verleden al een keer gebruik gemaakt van een gratis ticket, en nu in december vliegen we samen gratis, en wel businessclass (dit door er wat extra punten bij te leggen) naar New York. Ook volgend jaar mei vliegen we gratis naar Florida, dit hebben we toevallig vorige week vastgelegd. Als we dit achter de rug hebben, hebben we nog genoeg punten over voor 2 gratis tickets. Als je niet zo vaak vliegt zal het wat langer duren voordat je een ticket bij elkaar gespaard hebt. Ik heb er ook langer over moeten doen, maar he, ik heb nu wel een gratis vliegticket naar Amerika. Ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar er is nog zoveel meer informatie over, dus kijk maar even op hun site, www.delta.com , daar vind je alle informatie. Nog een tip, ook van hotelketens hebben wij pasjes, bv. van het Hilton, daar kunnen we nu al 3 nachten gratis verblijven. Bij andere ketens krijg je weer korting of een ontbijtje. Succes ermee!