aantal vragen newyork..

• naomi

22 december ga ik samen met mijn vriend naar Newyork. Ik weet dankzij dit forum al een heleboel maar heb nog een paar vraagjes.

Ik las een boel over hotel pensylvenia maar is er iemand die er recent is geweest? zijn de renovaties al helemaal klaar?

Daarnaast vroeg ik mij af hoeveel zakgeld je gemiddeld mee moet nemen voor 7 dagen Newyork. Ik zou graag een globale schatting hebben van een weekje lekker vakantie houden daar.. En waar kan je een beetje leuk betaalbaar kleding shoppen?

Zijn er daarnaast nog dingen die ik moet weten? Tips? Leuke bezienswaardigheden?

Alvast bedankt!

• Sonja

Hoi Naomi,

29 november ga ik naar hotel Pennsylvania. Ik zal je wel laten weten hoe het geweest is.

Groetjes,

Sonja

• jan

Vlakbij ground zero zit een factory outlet winkel waar je goedkope kleding kunt kopen, maar New York is toch natuurlijk veel duurder dan bijv. Florida, daar kun je pas echt je slag slaan met kleding schoenen e.d.

Wat zakgeld betreft reken ik altijd ruim, ongeveer alles inbegrepen 100 dollar per dag.

groeten Jan.

• Maaike Bes

Ik ga over 2 weken, zal mijn ervaringen wel even doorgeven

• toverfee

ik ben in juli naar het pensylvania hotel geweest

ik heb niets gemerkt van renovaties van het hotel maar ja ik was er ook alleen maar om te slapen

ik vond het hotel wel goed ,al heb ik van andere mensen op dit forum gelezen dat ze het niets vonden

het ligt heel centraal en ik ga er de volgende keer zeker weer heen

groetjes toverfee

• René

Als je in SOHO bent moet je eens de Apple shop bezoeken een mooie winkel waar boven ook nog workshops worden gegeven. Een aardigheidje is dat alle computers online zijn dus je kan ook nog eens een emailtje naar het thuisfront sturen.

• Evy

Ben 2 maanden geleden nog in het Pennsylvania hotel geweest en heb niets van die renovaties gemerkt. Verder is het een goed hotel wat betreft locatie perfect ligt. Ik ga er de volgende keer weer heen! Wat betreft shoppen zit je in Amerika eigenlijk altijd goed. Het is bijna altijd goedkoper dan in Europa. Wil je echt outletten dan kun je het beste een dagje naar de Woodbury Common outlet, dit is een van de grootste outlets in de USA en is echt super.

Veel Plezier,

Evy

• Claudia

Hallo, heb jou bericht gelezen.

Wil je mij ook laten weten hoe het was in dit hotel, wij gaan 27 april 2005.

Claudia.

• edith

Wij zijn net een week terug uit NY.Penn.hotel ligt direkt tgenover het station, dit station is ondergronds dus geen last van stadslawaai.Wel handig mbt tot metro en treinlijnen naar vliegveld!

Ontbijten kun je eventueel al voor 3 dollar pp maar meestal kom je wel iets hoger uit. Lunch kun je ook zelf indelen net als ontbijt maar dat is meestal toch iets meer zeker als je voor fruit of groente erbij kiest. Het “diner” kan ook op dezelfde manier maar als je naar een restaurant gaat komt je toch snel aan minimaal 45 dollar samen. Let erop dat bij alle prijzen telkens de tax er nog bij komt en bij het uit eten in een restaurant je toch zit met tip geld van wel 18%!

Wij warwn zo stom om een hop-on/hop-off kaart te kopen voor 2 dagen en een newyork pas te kopen waarmee je gratis entree hebt in diverse musea en Empire State Building. Door alle security maatregelen duurt een bezoek aan zoiets toch gauw een halve dag, dus plan niet meer dan 2 bezienswaardigheden op een dag. Wij hadden 4 zaken voor een dag geplanned (ook vanwege de kaart) en hebben net 2 dingen gered. De hopp-on/pff kaart is handig en grappig voor 1 dag want je krijgt in feite een site-seeing met kommentaar, maar de up-town route duurt 1,5 uur en de down-town ongeveer 3,5 uur!! Deze dingen wilde ik jullie meegeven en je gaat ‘s morgens het hotel uit en komt ’s avonds kapot het hotel weer in, dus je slaapt er alleen. Onze ervaring en die van mede forum lezers

Veel plezier!!

• jeanette

Ik ben in september in new york geweest en heb overnacht i hotel pensylvania. Mijn ervaringen kun je lezen op; http://tiekstra.com/newyork2/0609/index.html

groet Jeanette