Hallo iedereen!!
Ik ga de eind december naar NYvoor een week met een vriendin en heb dit forum al lekker doorgespit naar weetjes…Toch heb ik nog een aantal vragen en hoop dat iemand me kan helpen, aangezien ik heel weinig van NY afweet:
- Allereerst de taxi: moet je van te voren een prijs afspreken met de chauffeur als je ergens heen rijd???(voor het geval je ‘plotseling’ heel veel moet betalen???)
- Is het écht nodig om een creditcard aan te schaffen?? of is cash beter??
- Hoe zit het met TIP geven in restaurants e.d.??
- We zitten er met Oud&Nieuw en willen natuurlijk een week om nooooit te vergeten, heeft iemand ervaring met Oud&nieuw vieren in NY?? en Tips??? we zaten zelf aan de Times Square te denken….
- Hoe zijn ze in NY met leeftijdscontrole, betreft cafe's, discotheken??we zijn zelf 20, over 3 maandjes 21….?? En alcohol??? niet dat we waar aan de zuip gaan maar toch….
- even denken….oja! misschien stomme vraag, maarre….kraanwater te drinken??
- En wat als er wat gebeurd, ziek ofzo?? kan je dan gewoon met je ZF verzekeringetje ergens terrecht??
Oja enne…stopcontacten??gewoon hetzelfde als bij ons???moeten natuurlijk onze haartjes kunnen fohnen haha!
- we willen ook 1 dag uitplannen om flink te gaan shoppen, en het liefst met 5 tassen per arm in onz hotel terug komen…heeerlijk!!! iemand nog tips voor leuke winkelstraat???
Verder nog iemand tips voor ons???veiligheid???Ervaringen??? en natuurlijk:de leuke dingen!!?? heb al een paar A4'tjes vol met info over bezienswaardigheden
maar ‘mond-mond-reclame’is meestal de beste info om te krijgen….
OOOOOO HEB ER ZO'N ZIN IN!!! AAAAAAAH!!!
Groetjes Annemarieke