Hoi Ellentje,
Dit zijn de hotels die wij aangedaan hebben:
- Helmsley Park Lane
Schitterend hotel met een perfecte ligging, met aan de overkant van de straat Central Park (adres: 36 Central Park S). We hadden van te voren op internet een “upgrade-coupon” uitgeprint, dus toen we arriveerde kregen we een kamer op een hogere verdieping met uitzicht over Central Park. Het was een fantastisch uitzicht, Zo'n uitzicht zal ik niet gauw meer krijgen. De kamers zijn zeer ruim. Het ziet er allemaal zeer netjes en schoon uit. Wij zijn daar in mei 2003 geweest, toen was het redelijk betaalbaar, maar in de winterperiode is het bijna niet te betalen. Zeer aan te raden als je het geld er voor over hebt.
- Park Central
Dit is een 3+ sterren hotel met ook weer een zeer centrale ligging. Als je het hotel uitstapt dan ligt links ( 2 blocks) Central Park en rechts Times Square. Fifth Avenue ligt op 2 blocks, Broadway 1 block, Rockefeller Center 8 blocks. De kamers zijn ruim. Als je wat meer betaalt (wat wij gedaan hebben), dan kan je ook een kamer op de conciergelevel krijgen. Dat betekent gratis ontbijt, 's middags om 17:00 uur (tot 19:00 uur) staan er lekkere snacks en hapjes klaar. Je kan zoveel frisdrank pakken als je wilt. Ook kan je dan gratis gebruik maken van het internet.
Het is een verzorgd hotel met fijne ruime kamers. Het is ons vorig jaar december zo goed bevallen, dat wij dit jaar in december er weer naar toe gaan.
- Milford Plaza
Dit is alweer een tijd geleden dat wij daar geslapen hebben. Het is een 2 sterren hotel. Qua ligging ligt het ook wel op loopafstand van Times Square enz. Toen vond ik het wel ok geloof ik, alhoewel me er weinig van is bij gebleven, dus zo'n indruk heeft het niet gemaakt op mij. Voor een budget hotel is het wel goed.
Ik hoop dat je er iets mee kan. Let wel, iedereen is verschillend en een mening blijft zeer persoonlijk. Wij houden bv. wel van wat luxe op onze vakantie en zeker als ik er 8 dagen ben zoals in december, terwijl een ander tevreden is met een budget hotel. Het is natuurlijk altijd leuk om de ervaringen van anderen te lezen. dus ik ben net zoals jij benieuwd naar de andere reacties.