Ervaringen hotels

• Ellentje

Wil iedereen hier misschien haar/zijn mening of ervaring eens neertypen ivm de hotels die je al hebt aangedaan tijdens je verblijf in NY?

Ik weet het, op Tripadvisor kan je de revieuws lezen, maar het zijn allemaal mensen uit Amerika of Engeland, en misschien dat het me toch leuker lijkt ook eens een ervaring te lezen vanuit eigen omgeving…

Thx alvast!

• Natasja L.

Hoi Ellentje,

Dit zijn de hotels die wij aangedaan hebben:

- Helmsley Park Lane

Schitterend hotel met een perfecte ligging, met aan de overkant van de straat Central Park (adres: 36 Central Park S). We hadden van te voren op internet een “upgrade-coupon” uitgeprint, dus toen we arriveerde kregen we een kamer op een hogere verdieping met uitzicht over Central Park. Het was een fantastisch uitzicht, Zo'n uitzicht zal ik niet gauw meer krijgen. De kamers zijn zeer ruim. Het ziet er allemaal zeer netjes en schoon uit. Wij zijn daar in mei 2003 geweest, toen was het redelijk betaalbaar, maar in de winterperiode is het bijna niet te betalen. Zeer aan te raden als je het geld er voor over hebt.

- Park Central

Dit is een 3+ sterren hotel met ook weer een zeer centrale ligging. Als je het hotel uitstapt dan ligt links ( 2 blocks) Central Park en rechts Times Square. Fifth Avenue ligt op 2 blocks, Broadway 1 block, Rockefeller Center 8 blocks. De kamers zijn ruim. Als je wat meer betaalt (wat wij gedaan hebben), dan kan je ook een kamer op de conciergelevel krijgen. Dat betekent gratis ontbijt, 's middags om 17:00 uur (tot 19:00 uur) staan er lekkere snacks en hapjes klaar. Je kan zoveel frisdrank pakken als je wilt. Ook kan je dan gratis gebruik maken van het internet.

Het is een verzorgd hotel met fijne ruime kamers. Het is ons vorig jaar december zo goed bevallen, dat wij dit jaar in december er weer naar toe gaan.

- Milford Plaza

Dit is alweer een tijd geleden dat wij daar geslapen hebben. Het is een 2 sterren hotel. Qua ligging ligt het ook wel op loopafstand van Times Square enz. Toen vond ik het wel ok geloof ik, alhoewel me er weinig van is bij gebleven, dus zo'n indruk heeft het niet gemaakt op mij. Voor een budget hotel is het wel goed.

Ik hoop dat je er iets mee kan. Let wel, iedereen is verschillend en een mening blijft zeer persoonlijk. Wij houden bv. wel van wat luxe op onze vakantie en zeker als ik er 8 dagen ben zoals in december, terwijl een ander tevreden is met een budget hotel. Het is natuurlijk altijd leuk om de ervaringen van anderen te lezen. dus ik ben net zoals jij benieuwd naar de andere reacties.

• meredith

..Da vinci hotel. 56 straat.Eenvoudig maar prima hotel perfecte ligging..Wordt erg negatief afgeschilderd op tripadvisor, en dit is m.i niet terecht. De kamer was schoon elke dag schone handdoeken etc. eenvoudig ontbijt. Hele aardige beheerster als ik weer naar new york ga, ga ik weer in dat hotel.. Is ook niet zo groot vind ik persoonlijk prettiger. Ik geloof dat er maar 20 kamers zijn.

Prijs kwaliteitverhouding prima dus.

• Ellentje

Dag Natasja,

Ik ben ook wel op een beetje luxe gesteld hoor, alhoewel ik ook geen 2000 Euro wil spenderen voor 8 dagen (2 pers). Op dit moment zit ik te twijfelen aan een hotel Affinia Dumont, het vroegere Dumont Plaza, niet echt temidden van het centrum, maar eerder 34nd Str aan Grand Central Terminal… zolang ik me maar in een propere douche/bad kan wassen en ik een goed slaapbed heb zonder al teveel schimmel op de kamer, ben ik tevreden, maar als ik de reviews bekijk op Tripadvisor dan twijfel ik of er wel zulke hotels bestaan?!

Zelfs over bepaalde 4* hotels klaagt men soms over schimmel, vuil tapijt en dergelijke… Nou, moeilijk beslissen dan hoor!

Alleszins, nog een laatste vraagje aan jou, waar boek jij je hotels, vie welke site?

En hoe zit dat juist met die upgrade coupon?

Groetjes!

E.

• Natasja L.

Het verschilt per keer waar dat wij onze hotels boeken. De laatste keer (voor december) hebben we bij het reisbureau geboekt omdat dat goedkoper was dan op internet. (bv. Expedia) We hebben een kamer via Holland International geboekt. We wilden deze keer het risico niet lopen, dat we geen kamer meer konden krijgen in Park Central. December is natuurlijk een drukke maand. De doordeweekse dagen is geen probleem, maar de weekenden zitten wel snel vol. Ik vind Expedia wel een goede en betrouwbare site om je hotel te boeken. Kijk eens op deze site: www.virtualtourist.com/vt/cd624/3/?ffp . Dit is een site waar vele mensen (van over heel de wereld, ook Nederlanders) hun ervaringen delen over hotels etc. Met deze link kom je bij de juiste pagina. Misschien heb je er nog iets aan. Voor Park Central zijn wij deze keer 1300 euro kwijt.

• wim

Wij logeerden vorig jaar in Hotel New Yorker. Tegenover Madison Square Garden, bijna naast Macy's. Op elke hoek van het hotel een Metro-station. Over ‘t Hotel? Was niet de goedkoopste maar toch nog betaalbaar. Prima kamers (Wij keken vanaf de 34ste verdieping uit op het Empie state building), met goede badkamer, ijsmachine op de gang, goed restaurant en gezellige bar. Ontbijten kan in het aanpandige restaurant. Voor weinig dollars smaakte het ons daar ’s ochtends prima.

• Helma

Wij zijn 2 weken geleden ook in het Hotel New Yorker geweest. Wij waren ook zeer te spreken over het ligging en de kwaliteit van het hotel. Heel centraal gelegen en een goede service. Wij gingen een stukje verder, in een van de vele eet-shops, ontbijten. Lekker warme bagle met smeerkaas en een bakje vers fruit. Een heerlijk ontbijt. Toen wij weer vertrokken en naar luchthaven Newark moesten, waren wij verrast toen wij merkten dat de bus om de hoek van het hotel vertrok ($ 12,00).

De volgende X gaan wij zeker weer naar dit hotel omdat het naast zijn centrale ligging ook goed verzorgd en schoon was.

Het enige waar wij wat op aan te merken hadden was de benauwde, warme, stikkende lucht in de gangen naar de hotelkamers.

Suc6 bij het maken van je keuze.

Gr. Helma

• wim

Die luchten etc. vond ik juist bijzonder. Veel smeedijzer, beton, indukwekkend. Maar ja, ook Rotterdam vind ik bijzonder.

• Willy

Howard Johnson Pennstation voor mij net de grens van toelaatbaar.

Een beetje vergaane glorie , geen schimmel op douchegordijn , beetje verweerd tapijtje, oude lift, stoffig onder bed, knopje licht hangt los, isolatie afvoer kapot,

ontbijt is waardeloos maar gratis, receptionist gestressed, tv en afstandsbediening werken wel maar een kabelstoring(niet hun schuld), PERFECTE LIGGING,

GOEDKOOP, toch bezit het wel een teugje New York charme.

Misschien volgende keer toch weer.

• Debby

Wij hebben vorige maand gebruik gemaakt van het Edison Hotel. Prima Hotel. Centraal gelegen (vlakbij Time Square, Empire State enz), service goed en ook niet erg onbelangrijk, de kamers waren netjes en schoon. Wij zouden zo weer dit hotel boeken ….

Debby