Newark of JF Kennedy Airport?

• Ellentje

Wat is het gemakkelijkste qua bereikbaarbaarheid (tijd, afstand, vervoer) naar het centrum Manhattan toe… want Continental land op Newark en Delta Airlines landt op JF Kennedy, dus nu zou ik het handigste willen boeken.

Graag een beetje advies!

Thx!

• Aïda

Zelf heb ik bij Continental geboekt. Ik ben nl. al eerder op zowel JFK als op Newark geweest en Newark beviel me stukken beter. Sneller door de douane en dat soort dingen. Nu wordt er wel flink verbouwd enzo op JFK (o.a. door de Schiphol groep meen ik) misschien dat het de laatste jaren verbeterd is.

Daarnaast, vond ik ook belangrijk, heeft Continental eigen schermpjes en Delta niet.

• jeanette

Hoi ellentje,

Ik ben ook op beide vliegvelden geweest en ik geef de voorkeur aan Newark. De verbinding naar Manhattan met de bus is minder omslachtig dan de verbinding van JFK met airtrain en metro (toch was dit geen onplezierige reis). Bovendien zie je doordat je bovengronds rijdt gelijk al veel meer van de omgeving. Kwa vliegmaatschappij geef ik echter de voorkeur aan Delta. Dat is mij heel goed bevallen en daar breng je toch de meeste reistijd mee door.

• René

douane duurt erg lang van iedereen wordt namelijk een foto gemaakt van twee vingers en hoofd

• Ingrid

Ik heb begrepen dat de taxi chauffeurs liever naar JFK rijden om mensen op te halen dan naar Newark…..dus als je met de taxi vanaf vliegveld naar Manhattan wil is JFK beter toegankelijk. Openbaar vervoer zou ik niet weten. Veel plezier daar.