Bellen in de USA

• tine

Hoi!

Wie kan mij helpen?

Volgende week vrijdag ga ik naar New York. Nu ben ik niet van plan om al mijn geld op te bellen via de hoteltelefoon.

Ik heb zelf een Nokia GSM met prepaid telefoonkaart van Hi. Nu weet ik dat ik wel in Europa kan bellen naar Nederland, maar kan dat ook in de USA?

Voor zover ik weet heb ik geen triband netwerk-GSM. het is een Nokia 3310.

Hoop dat jullie daar antwoord op hebben, zodat ik de juiste beslissing heb genomen.

O ja, en als er nou niet met de GSM gebeld kan worden, is het dan een goed idee om een telefooncel op te zoeken, staan die werkelijk op elke hoek van de straat en in elk gebouw?

Bedankt!

Bettine

• marijke

Hallo Bettine,

Laat inderdaad je gsm maar thuis die werkt daar echt niet. Ik zelf had wel mijn gsm band bij mij dat is een triband met abonnement.

Dus heb niet gelet of je op iedere hoek een cel heb staan.

Misschien een tip ga naar de libairy daar kan je gratis emails versturen

Geniet van NY het is daar genieten hoop ook nog een keer te gaan in dec inverband met de kerst sfeer.

Groetjes Marijke.

• Marieke

Er staat inderdaad op elke hoek een telefooncel en telefoonkaarten zijn ook overal verkrijgbaar (bv in kraampjes op straat of in supermarkten/ drogisten). Let alleen op, want er zijn heel veel soorten te verkrijgen en met de ene kan je maar 10 minuten bellen en met de andere wel een paar uur! Wij hadden uiteindelijk een USA-Europe kaart van 5 dollar, waarmee we ruim 2 uur naar Nederland konden bellen! Dus dat is véél goedkoper dan bellen met je mobiel of vanuit je hotel!!

• toverfee

ik heb afgelopen keer alleen maar quarters in de telefooncel gegooid en kon voor een paar quarters aardig lang naar nederland bellen

ik ga dit de volgende keer gewoon weer doen

groetjes toverfee

• Allan

Ik ben net vorige week terug gekomen uit new york. Heb zelf ook een hi abonnement en een triband telefoon. Je kan er gewoon mee bellen daar hoor. Ik had volop ontvangst. Wat de kosten zijn van het bellen weet ik alleen niet, ik heb namelijk mijn telefoonrekening nog niet binnen gehad.tine schreef:

>

> Hoi!

>

> Wie kan mij helpen?

> Volgende week vrijdag ga ik naar New York. Nu ben ik niet van

> plan om al mijn geld op te bellen via de hoteltelefoon.

>

> Ik heb zelf een Nokia GSM met prepaid telefoonkaart van Hi.

> Nu weet ik dat ik wel in Europa kan bellen naar Nederland,

> maar kan dat ook in de USA?

>

> Voor zover ik weet heb ik geen triband netwerk-GSM. het is

> een Nokia 3310.

>

> Hoop dat jullie daar antwoord op hebben, zodat ik de juiste

> beslissing heb genomen.

>

> O ja, en als er nou niet met de GSM gebeld kan worden, is het

> dan een goed idee om een telefooncel op te zoeken, staan die

> werkelijk op elke hoek van de straat en in elk gebouw?

>

> Bedankt!

>

> Bettine

• tine

Hoi!

Nah, heel erg bedankt voor jullie tips. Inmiddels ben ik terug uit New York en heb er een supertijd gehad alleen was het erg kort: 3 dagen!

Maar om op het bellen terug te komen:

Met een Nokia gsm met Hi abonnement en triband of dualband kon ik inderdaad gewoon bellen, je belt op de volgende manier:

011-31-6-12345627 (fictief nummer)

Ook het pinnen met een giropas + Cirrus logo was makkelijk.

groetjes tine