voorpret

• MGM

Heel leuk al die berichtjes en die tips. We gaan (onze oudste dochter en ik) op bezoek naar onze jongste dochter, die model is en een appartementje heeft tot het eind van het jaar in Manhattan ( www.nicolewitte.nl voor de geintereseerden).

Zo heb ik genoteerd: Foto's op cd zetten bij Wallgreens (drogist)

USA-Europe kaart om te telefoneren….bedankt Marieke

Emailen (hopelijk) bij een librairy….bedankt Marijke

weekkaart voor metro en bus….helemaal zelf gevonden!!

30 november gaat de kerstboom aan, ik kan niet meer terugvinden hoe laat….kan iemand dit nog ergens terug vinden??

Verder heb ik een plattegrondje gemaakt met stoffenzaken, dat is nou eenmaal onze hobby. En gewoon shoppen en siteseeing natuurlijk.

Anekdote; Onze jongste heeft ook een tijdje in Barcelona gewoond en betaalde 80 cent per uur bij een internetcafe voor internet gebruik. In New York wilde ze dat ook doen en tot haar verbazing kostte dat maar 50 cent..dit vond ze wel heel goedkoop en is lekker aan het surfen en het mailen geslagen….tot de afrekening kwam… het kostte natuurlijk 50 cent per minuut….oeps foutje.

We hebben er zin in….gr Margo

• Natasja L.

Even een vraag over: “weekkaart voor metro en bus….helemaal zelf gevonden!!”

Kan je me hier iets meer over vertellen? Waar je zo'n weekkaart koopt bijvoorbeeld. Waar heb jij het opgezocht? Alvast bedankt!

• MGM

http://gonyc.about.com/cs/gettingaround1/a/subway.htm

http://www.nyharborhouse.com/faq.html

Ik heb er nog niet opgelet waar je het kan kopen, maar ik heb gegoogled met: manhattan subway “week unlimited card”, dan kan je vast wel vinden

Onderstaand berichtje had ik ook gevonden, maar ik begrijp het niet helemaal…….

get yourself a one week unlimited card for $21. you can use it as much as you like, but the catch is that once you use it, it's dead for 18 minutes (to avoid one person buying a card and allowing all of nyc to ride for free).

gr Margo

• Ellentje

Het betekent dat wanneer je met je metrokaartje biept voor je instapt, het de eerstvolgende 18 minuutjes niet meer werkt om opnieuw in te biepen, anders zou je je kaart gewoon ff kunnen doorgeven aan je partner om nog eens te biepen en in te stappen, begrijp je?

Ellentje

• MGM

Oke, dank je wel. Eigenlijk heel voor de hand liggend

• anneke

Zou je dat plattegrondje met stoffenzaken met mij willen delen. Het is namelijk ook een grote hobby van mij en mijn moeder. Wij gaan in Januari naar New York en willen ook een paar stoffenzaken gaan opzoeken. Mijn email is annekeadema@home.nl Alvast bedankt.