Help me aub...

• Ellentje

Ik sta op het punt te boeken voor september 2005.

Eerst was het 7 nachten, dan maakte ik er 8 nachten van en nu twijfel ik of 9 nachten niet beter zou zijn, lol…

9 nachten maakt dat ik er 8 volle dagen zou zijn (plus dan nog eens een halve dag bij aankomst en vertrek ook nog eens een halve dag… wat denken jullie, een beetje teveel van het goede en is 8 nachten voldoende?

Help me aub, ik ben een eeuwige twijfelaar :-)

Want eerlijk gezegd word ik er gek van! hihihi…

Thx alvast,

Ellentje

• lena

lijkt mij wat veel… maar ja het is maar net wat je wilt doen…

• Aïda

In New York is zoveel te zien en te doen dat 2 weken nog niet genoeg zou zijn. Als je 9 nachten wilt, go for it!!

• Ellentje

Dag Lena,

Ik heb begrepen dat jij vooral wil uitgaan en shoppen, maar dat is niet aan ons besteed. Wij zijn eerder geinteresseerd in de cultuur rondom NYC, en als ik merk dat je bijvoorbeeld al een halve dag kwijt bent aan een Big Apple Greeter, bijna een halve dag aan een Circle Line Cruise (3u), dan ben je al 1 dag kwijt!

Ik wil verschillende musea bekijken, een dagje naar Woodbury Common Outlet, een helicoptervlucht doen, een dagje Harlem Grayline op zondag, Richmond Town, Ellis Island, Central Park, een dagje Brooklyn … ik ben nog nooit ginds geweest en ben me totaal niet bewust van hoeveel tijd ik moet incalculeren.

Het is alleen zo dat ik bijvoorbeeld onlangs 3 dagen ben geweest in Venetie, en na 2 dagen had ik het écht wel gezien en verveelde ik me de laatste dag ROT!

Dat wil ik niet meer meemaken, trouwens daarvoor betaal je ook teveel in NY :-)

Vandaar dat ik deze vraag stelde.

Alleszins, als de tijd goed vooruit gaat, dan zal ik tevree zijn met mn 8 volle dagen!

Groetjes

Ellen

• Natasja L.

Venetie heb je inderdaad wel zo gezien daar hoef je niet zoveel dagen aan te spenderen. Maar New York, daar kan je wel een paar dagen doorbrengen. Wij gaan dit jaar 8 dagen (7 nachten). Vorig jaar ook zoveel dagen gehad. Ik heb me toen nog geen moment verveeld. Als je zoveel dagen hebt, dan kan je alles op je gemak doen. 's Ochtends een beetje uitslapen, daarna heerlijk ontbijten en dan er op uit. Op zijn tijd ergens wat drinken. Heerlijk als je de tijd hebt. Vergeet ook niet dat bv. bij het Empire State Building erg druk kan zijn, dan moet je toch rekening houden met minstens een uur wachttijd voordat je er uiteindelijk bovenop staat. Winkelen, door de wijken wandelen (en je hebt er nogal wat), musea, de bekende “must do things” (bv. ESB, Staue of Liberty enz), antiek en (in de winter) kerstmarkten bezoeken. Je ziet het er is zoveel te doen. Dus ga gewoon voor die 8/9 dagen. Het geld ben je toch al kwijt aan de vlucht, dat beetje meer voor je hotel maakt dan ook niet meer uit.

• lena

ik ben als eens eerder in new york geweest en toen hebben we toch wel heel veel gezien (overigens niet al de dingen die jij allemaal opnoemt) en we waren daar toen vijf dagen (2,5 volle dag) we zijn bij het Rockefeller center, central parc heel stuk doorheen gewandeld, broadway, sixt avenue, empire state building, little italie, china town en diverse winkelcentra door de hele stad heengeweest… en dat alles te voet. natuurlijk wil ik deze keer (ik ga in maart weer 5 dagen - maar met gunstigere vliegtijden - hier was ik overigens ter info 1072,– voor 2 personen voor kwijt bij d-reizen) nog wel een aantal andere dingen zien… ja je kunt het zo gek maken als je zelf wilt… maar als ik al die dingen zo zie die jij opnoemt dan zou ik inderdaad wel zorgen dat je er 5-7 volle dagen bent!

Overigens ben ik helemaal niet geinterresseerd in het shoppen want dat is me flink tegengevallen 3 jaar terug. Het uitgaan vraag ik voor het geval degene met wie ik wil nog een avond wil stappen in ny - voor mij hoeft het niet perse.

Gewoon lekker 8 dagen gaan als je dat wilt - die tijd kom je wel door hoor! … en je kunt dan inderdaad wel makkelijker bijvoorbeeld een dagje brooklyn en harlem doen en dat doe je niet zo snel als je maar zo weinig dagen hebt!

• Natasja L.

Hoi Lena, waarom is het shoppen je tegengevallen? Vond je de winkels tegenvallen, of de prijzen. Ik heb het wel leuk gevonden. Het was in December, dus dan zijn de winkels prachtig gedecoreerd in kerstsfeer. Fantastisch mooie etalages. Sommige winkels hebben zo'n mooi interieur of zijn door designers ingericht dat ze zeker de moeite waard zijn om te bekijken. Al die grote namen, je vind ze er allemaal, en ze zijn ook toegankelijker dan in Nederland vind ik. Maar je moet wel geinteresseerd zijn in design in zowel interieur als kleding. De meeste mensen, merk ik al wel, gaan toch voor de outlets en koopjes. Daar is natuurlijk niets mee. Ik ga zeker Century21 uit proberen. Is daar toevallig al iemand naar toe geweest. Ik hoor het wel.

• Barbara

Wij zijn afgelopen september 10 dagen in NY geweest en hebben voor ons gevoel nog lang niet alles gezien. Maar in die 10 dagen hebben we (toch zeker wel) de meeste toeristische dingen gezien en gedaan. Volgend jaar willen we in iedergeval meer de wijken in gaan zoals Soho, China Town, Greenwhich Village etc. want die schijnen ook erg leuk en interessant te zijn.

Veel plezier alvast!

• marretje

In september kun je op zondag de hele dag doorbrengen in Central Park, het is daar giga gezellig, lekker op het gras liggen kijken naar de mensen om je heen. Daarnaast sluit ik me aan bij de opmerkingen van Natasja.

• lena

hai natasja,

ik vond de meeste kleding peperduur (de gulden/dollar verhouding was toen ook heel slecht) en de meeste designers/merkkleding ontzettend lelijk, maar goed de verhouding is nu wel gunstig dus misschien is het nu beter