Hallo allemaal,
Aanstaande vrijdag gaan we voor een weekend naar New York. Omdat de tijd zo kort is wil ik goed voorbereid aankomen, zodat we zoveel mogelijk dingen kunnen ondernemen. Dankzij dit prikbord ben ik al heel wat te weten gekomen, maar toch heb ik nog een aantal vragen. Alvast bedankt!
- We landen op JFK. Vanaf daar willen we de Airtrain nemen. Komt die uit op een metrostation? We willen namelijk met de metro naar Manhatten. Ons hotel is in de buurt van Times Square. Wie weet welke metrolijn we moeten nemen? En kunnen metro tickets met een creditcard betaald worden of moeten we contant geld meenemen?
- Zijn er in zo'n metro-station of het vliegveld handige plattegronden te koop? Bijvoorbeeld zo'n grote uitvouwbare. Want die kleine in die reisgidsjes vind ik maar niks…
- Weet iemand nog een leuk ontbijt-adresje? Liefst regio Times Square.
- Waar kunnen we terecht bij hoge nood? Hebben de McDonalds'en en andere fastfood ketens toiletten?
- Ik heb ergens gehoord dat het komend weekend ‘shopping weekend’ is in New York? Klopt dit? En zijn dan ook alle winkels extra laat open en/of op zondag?
- We willen graag zoveel mogelijk zien en daarom zo'n Downtown Tour boeken: http://www.graylinenewyork.com/sightseeing.cfm?tour_id=251&mode=tour_detail&location_id=1077 . Is het slim om deze al in Nederland te boeken? Of toch maar gewoon in New York.
- Uiteraard staat het Empire State Building op ons programma. De tickets kan ik online boeken (via de ESB website of in combinatie met zo'n Grayline tour). Hoeven we niet in de rij te staan, zou ik denken. Of heb ik het mis, want dan kan ik het net zo goed pas in NY doen.
- Op dit forum las ik dat de Staten Island Ferry gratis is en dat je dan langs het Vrijheidsbeeld vaart. Maar een kennis die ook in New York is geweest beweerde dat de veerboot die langs het Vrijheidsbeeld ging wel degelijk geld kostte… Zijn er soms verschillende?