Big Apple Greeter

• Julie

Heeft er iemand al eens een rondleiding aangevraagd bij de Big Apple Greeter? Dat is een organisatie die toeristen kosteloos rondleidingen geeft in New York. De wandeling wordt verzorgd door New Yorkers zelf. Graag jullie bevindingen of commentaar.

http://www.bigapplegreeter.org/

• Ellentje

Dag Julie,

Een heel interessante site is www.askanewyorker.com, klik op “View answers” en daar heb je hetzelfde prikbord-systeem als hier, vele New Yorkers die met plezier antwoorden op je vragen, en onder hun ook Big Apple Greeters.

Groetjes!

Ellen

• marjolein

Wij hebben in juli 2001 gebruik gemaakt van een “gids” van de big apple greeter.

Dit is helemaal geweldig en zeker aan te raden. Hij, wij hadden een hij, heeft ons voor zo'n 4 uur mee genomen door New York en wat plaatsen laten zien die je normaal gesproken als toerist niet zo gauw te zien krijgt. Tevens krijg je voor iedereen, gratis voor die dag een openbaar vervoerskaartje aangeboden.

En ongelooflijk maar waar deze rondleiding is helemaal gratis. Toevallig gaan we volgend jaar maart terug naar New York en ik ga ons zeker aanmelden voor weer een rondleiding met deze organisatie. Van te voren kun je aangeven waar je interesse naar uit gaat, dan kunnen zij daar rekening mee houden welke gids ze je kunnen geven.

• Suzanne

Waar kan je je daarvoor aanmelden?

Graag hoor ik het.

Gr. Suzannemarjolein schreef:

• Eric

Hallo Suzanne,

Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord maar door simpelweg: Big Apple Greeter in te tikken op www.google.nl (of een andere zoekmachine) kwam ik op dit adres: www.bigapplegreeter.org

Ik weet niet of dit de officiele site is maar het lijkt er wel op. Als je op de site bent klik je op ‘visitors’ (bovenaan).

Succes!

Eric

• Natasja L.

Hoi Marjolein,

Wat voor plaatsen liet de Big Apple Greeter jullie dan zien waar je als toerist niet komt. Ik zou graag willen weten waar hij jullie mee naar toe heeft genomen. Ik heb er al veel over gelezen, maar ik hoor graag jou verhaal. Alvast bedankt!

• hubert

Kom net terug. Hebben een Greeter ontmoet die ons meenam naar Brooklyn. Hij vetelde dat je geen greeter moet doen om Manhattan te doen (op Harlem na) daarvoor is genoeg te vinden in de reisgidsen.

Wat zo iemand je laat zien? Ik was niet naar Brooklyn gegaan anders, maar daar is het ook niet zo dat je nou wereldschokkend andere dingen ziet of zo. Het is meer een paar uurtjes iets anders zien. De informatie die je krijgt die kun je ook in een goede gids vinden. Maar het is gewoon wel leuk om met zo iemand een beetje rond te slenteren. Niet meer en niet minder.

Oh ja, je krijgt ook geen dagkaart metro meer, maar gewoon een tweerittenkaart.