Hallo Tessa,
Mijn vriendin en ik gaan van 13 januari t/m 18 januari (5 overnachtingen) naar New York.
Ik ben eerst naar D-Reizen gegaan om te zien of ze een ‘pakket’ aanboden. Daar kwam als voordeligste uit: 4 nachten voor 2 personen voor de prijs € 1113,40 inclusief vlucht en overnachting in Hotel Pennsylvania (www.hotelpenn.com; klik op het NL-vlaggetje voor Nederlands). Ik kon helaas geen optie meer nemen omdat het binnen hun 7 weken-termijn kwam. Het was dus wel of niet boeken…
GELUKKIG heb ik dat niet gedaan omdat ik die avond zelf op internet ben gaan speuren en zelf (door de tickets en hotel los te boeken) uit kwam op een totaalbedrag kwam van €1075 met 5 overnachtingen in hetzelfde hotel. Dus 1 nacht meer en nog goedkoper ook! Hier kunnen overigens nog wel lokale belastingen bij komen.
De tickets heb ik geboekt bij www.schiphol.nl (kiezen voor reisbureau).
Het hotel hebben we uiteindelijk alsnog via D-Reizen geboekt omdat we geen van beiden een creditcard hebben. Heb je dat wel, dan kan je direct op de site van het hotel boeken. Dat scheelt tientallen euro's ‘bemiddelingskosten’ door de diverse tussenpersonen (Holland International €28 en D-Reizen €20).
Uiteindelijk ben ik toch meer kwijt dan ik gehoopt had omdat het toch via D-Reizen moest maar het is nog steeds goedkoper dan de pakketreis die zij aanboden.
Wij hebben er in elk geval ontzettende zin in! Het is voor ons beiden de eerste keer.
Jullie wellicht ook een hele fijne vakantie!
Eric
ps, het risico van heel laat boeken kan zijn dat alle goedkope plaatsen in de vliegtuigen vergeven zijn..