Stedenreisje naar New York

• Tessa

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn er over aan ´t denken om de tweede of derde week van Januarie een midweek (5 dagen) naar New York te gaan.

Heeft iemand enig idee waar ik het beste kan boeken, of dat ik beter kan wachten tot een week voor tijd?

Iemand ook tips voor accomodaties?

Alvast bedankt!

Gr Tessa

• Debby

Hoi Tessa,

Of je nu al wel og niet kan/moet boeken vind ik altijd moeilijk om gaan te geven. Ik weet wel een goed hotel aan te bevelen. Wij hebben afgelopen oktober in het Edison Hotel voor 3 nachten geslapen. Wij waren zeer tevreden over dit hotel. Mooie schone kamer, goede service en vooral niet te vergeten de prima ligging van het hotel. Zodra je de straat uitloopt waar het hotel aanligt loop je regelrecht Time Square op. Verder is het hotel dicht bij het Empire Statebuilding en een metro station. Wij waren zeer tevreden …

Succes !

Groet,

Debby

• lena

dreizen! heeft nu goede aanbiedingen - ik weet niet maar volgens mij moet je qua vlucht wel op tijd boeken!

• lautje69

ik ga 10 , en ik heb uiteindelijk de vlcht en hotel apart geboekt, omdat die pakketreizen niet echt de ideale hotels bevatten.

Ik heb de vlucht via Monty travel geboekt en het hotel via hotelconexxions.com.

Wij verblijven in het cosmopolitan hotel, goede reviews over gelezen (schoon, niet te groot en goed gelegen (West broadway, downtown)

• hubert

Met 5000 airmiles vlieg je voor 224 euro. met de klm.

• hubert

check hotelrecensies ook even op www.tripadvisor.com.

• René

in de consumenten gids stond onlangs ook een verhaaltje over iemand die zo zijn kaartje wilde kopen. Na nog wat rondkijken kwam hij er achter dat de klm op de zelfde dag zelfde vlucht een goedkopere aanbiedinghad zonder airmiles

• Eric

Hallo Tessa,

Mijn vriendin en ik gaan van 13 januari t/m 18 januari (5 overnachtingen) naar New York.

Ik ben eerst naar D-Reizen gegaan om te zien of ze een ‘pakket’ aanboden. Daar kwam als voordeligste uit: 4 nachten voor 2 personen voor de prijs € 1113,40 inclusief vlucht en overnachting in Hotel Pennsylvania (www.hotelpenn.com; klik op het NL-vlaggetje voor Nederlands). Ik kon helaas geen optie meer nemen omdat het binnen hun 7 weken-termijn kwam. Het was dus wel of niet boeken…

GELUKKIG heb ik dat niet gedaan omdat ik die avond zelf op internet ben gaan speuren en zelf (door de tickets en hotel los te boeken) uit kwam op een totaalbedrag kwam van €1075 met 5 overnachtingen in hetzelfde hotel. Dus 1 nacht meer en nog goedkoper ook! Hier kunnen overigens nog wel lokale belastingen bij komen.

De tickets heb ik geboekt bij www.schiphol.nl (kiezen voor reisbureau).

Het hotel hebben we uiteindelijk alsnog via D-Reizen geboekt omdat we geen van beiden een creditcard hebben. Heb je dat wel, dan kan je direct op de site van het hotel boeken. Dat scheelt tientallen euro's ‘bemiddelingskosten’ door de diverse tussenpersonen (Holland International €28 en D-Reizen €20).

Uiteindelijk ben ik toch meer kwijt dan ik gehoopt had omdat het toch via D-Reizen moest maar het is nog steeds goedkoper dan de pakketreis die zij aanboden.

Wij hebben er in elk geval ontzettende zin in! Het is voor ons beiden de eerste keer.

Jullie wellicht ook een hele fijne vakantie!

Eric

ps, het risico van heel laat boeken kan zijn dat alle goedkope plaatsen in de vliegtuigen vergeven zijn..

• hubert

Eric,

We zitten waarschijnlijk in hetzelfde vliegtuig. Zowel heen als terug. Als je tenminste klm vliegt.

Tip: neem een creditcard mee, daar heb je veel gemak van daar en hier. Goedkope creditcards zijn er voor Anwb leden. Maar Ing heeft nu een jaar gratis Visa in de aanbieding. Met een gratis mps speler geloof ik ook nog.

Kun je niet laten liggen.

• Raymond

Hallo Eric, mijn vrouw en ik hebben ook een reis naar New York geboekt in mei. Wij gaan ook naar Hotel Pennsylvania. Zou je ons kunnen laten weten hoe het hotel bij jou bevallen is? De meningen zijn nogal verdeeld…

Wij hebben trouwens bij World of Tui geboekt en gaan ook 5 nachten en dit kostte ons 1300.- euro inclusief luchthaventax.

Ik ben benieuwd en wens jullie een hele fijne tijd in New York.

Groetjes Raymond