pakket of los?

• Suzanne

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat goedkoper is? Een pakket(vlucht en hotel) of juist los?

Ik wil volgend jaar met de kerst naar New York (ja ik ben vroeg).

Heeft iemand tips voor mij? Qua Hotel heb ik begrepen dat Hotel Parc Central en Pennsylvania goed aangeschreven staan.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Gr. Suzanne

• caroline

Het beste kan je een pakket nemen. Het is namelijk veel goedkoper. Bij een los ticket komen veel kosten bij en als je b.v. op het internet een hotel erbij boekt kom je vaak duur uit.

Een pakket is dan de helft goedkoper

veel plezier

• Ellentje

Hoi Suzanne,

Ik wilde eerst los boeken omdat dit toch goedkoper was, maar omdat de vluchten al snel weg zijn (om los te boeken) heb ik nu toch moeten boeken bij een touroperator, en weet je wat?

Ik kwam 30 € duurder uit, dus dat viel reuze mee! Ik kan je exit-reizen écht aanbevelen, ik ben er heel tevreden van. Daar hebben we nu onze trip besteld voor 10 dagen NYC betalen wij 1248,- Euro per persoon (vlucht + hotel).

We zitten in een 4-sterren hotel Affinia Dumont, je moet de comentaren maar eens lezen op :

http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g60763-d292142-r2849278-Affinia_Dumont-New_York_City_New_York.html

Best kopieren en plakken om te bekijken dus…

Het staat heel goed aangeschreven, géén enkel slechte commentaar.

Wees gerust, ik heb er letterlijk maanden over gedaan eer ik er uit was welk hotel ik nu echt ging nemen.

Ik heb ook al gehoord van iemand die ik ken dat het Penn Hotel niet slecht was, maaarrrrrr dat je wél de “kans” hebt dat je een kamer hebt met schimmel tegen de plafond enzo… het is natuurlijk wel zo dat als je je hieraan niet stoort, er geen enkel probleem is, maar ik ben nog steeds op vakantie dus ik ben wel gesteld op een propere en degelijke kamer, New York is ook niet bepaald gratis :-)

Bij Exit Reizen, kan je een offerte laten maken op het aantal dagen dat je zelf wenst én het Hotel dat je zelf wenst, ze hebben geen brochure en werken enkel telefonisch of via internet.

Veel succes met je zoektocht!

Groetjes

Ellen

• hubert

Mijn ervaring daarentegen:

Ik heb 5000 airmiles ingewisseld, vlieg nu over een maand voor 224,- met de KLM.

Je kunt met budgetair (Delta) voor hetzelfde vliegen zonder miles.

Kamer in Affinia Dumont rechtstreeks bij hotel geboekt. Kost me 850 euro voor 5 nachten per kamer inclusief taxen.

In vakantieland noemen ze dat een 7 daagsereis. En daar betalen we dus met zijn tweetjes pp 649,- voor.

Doe er je voordeel mee.

• Ellentje

Dag Hubert,

Heb ook een vlucht willen boeken bij Delta Airlines, en ja inderdaad, je hebt vluchten voor 239,- maar momenteel gelden deze enkel voor januari, februari en maart én het zijn promoties… onze vlucht voor september 2005 mét Delta kost ons nu 370 Euro met taksen er nog eens bij pp. dus dwz een 978 Euro voor 2 personen.

Je kan Suzanne niet garanderen dat ze een vlucht gaat hebben aan 239,- Euro hoor…

Ons hotel kost ons 1258,- Euro per kamer voor 9 nachten dus zoveel meer is dat dan ook niet als jullie voor 5 nachten 850,- Euro daar hebt overnacht. Dus dwz dat wij voor die 4 nachten meer 109 Euro betalen per kamer, lijkt me niet zo veel hoor voor zo'n hotel.

Alleszins, ik was ook voorstander van hotel en vlucht los te boeken, maar toen het aanbod van www.exit-reizen.nl een luttele 30€ duurder was, leek het me erg interessant, plus in mijn geval, als je met Visa via internet betaald gaat het hele bedrag ook meteen van de rekening een maand later, terwijl via de touroperator je maar 10% voorschot betaald en de rest 28 dagen voor vertrek.

Grtjs!

• hubert

Het was meer gewoon de aanbeveling. Niet om te zeggen dat je duurder of zo uit bent. Iedereen mag ermee doen wat ie wil.

Zo vlieg ik graag klm omdat ik daar miles mee spaar en dan vlieg ik eens in de zoveel tijd voor niets. Ik boek graag een hotel in Murrray Hill omdat ik dat een leuk buurtje vind. Maar anderen denken daar anders over. Zo heeft iedereen weer wat. Goedkoper en beter kan altijd. Maar zoveel mensen, zoveel wensen.

Geniet er vooral van.

P.S. Als je prijs voor het Affinia 130 euro per nacht is inclusief taxen en zo, dat is als ik eerlijk ben ongelofelijk weinig. Is de helft van hun eigen gegarandeerde laagste prijs…. bedoel je niet per persoon per kamer?

• Ellentje

Nope,

We betalen het per kamer… maar Exit reizen is net zo goedkoop omdat ze geen reisbureau hebben, geen administratieve kosten, geen tickets versturen, alles gaat per e-mail.

• hubert

Hoi Ellen,

Ben weer terug. Affinia is een keurig hotel. Niets bijzonders qua kamers of zo. Gewoon goed en wat je mag verwachten van een hotel in deze klasse. Kamers zijn niet klein, maar ik heb ze ook groter gezien in NYC. Badkamer is klein. Ik zat op de 34-ste verdieping en had daar wel een erg mooi uitzicht. Er zit een volledig ingerichte open keuken in. Het nut daarvan ontgaat me, maar je kunt er wel in de morgen een kop koffie zetten. Beetje onhandig is de enorme koelkast die regelmatig aanslaat midden in de nacht.

Erg vriendelijke staf hebben ze. Ze brengen zelfs de bagage naar je kamer. Maar de buurt is echt erg ralaxed. Je zit op de 34-ste straat. Dat is prima. Maar je zit ook op de hoek bij de 3rd avenue. En daar zijn allemaal lekkere betaalbare eettentjes en bars. Niet toeristisch! Ze laten je gewoon zelf de tip erbij zetten. En dat heb ik toch ook vaak anders meegemaakt. Achteraf is het dus een prefecte keuze geweest.

Veel plezier dus, ook al moet je nog even wachten….en als je nog vragen hebt, je weet me te vinden.