Prijzen,BTW en Douane

• Sander

Hallo allemaal,

Op dit forum heb ik gelezen dat de meeste prijzen excl. BTW zijn.

Wat is het BTW Tarief in New York, en staat het bedrag incl. BTW ook op het prijskaartje of is het een verrassing bij de kassa?

Ik ben namelijk van plan om goed te gaan shoppen in New York.

Maar mag je niet maar voor een bepaald bedrag aan goederen in Nederland invoeren? Mij staat bij dat je boven een bepaald bedrag namelijk ook nog eens Nederlandse BTW moet betalen.

Hebben jullie wel eens controle van je koffer meegemaakt toen jullie uit New York kwamen, en dan voor goederen geen verdenking van terrorisme ;) ?

Groeten

Sander

• Evert van der Steen

Je betaalt 20% VAT (=BTW). Dit staat meestal niet op het prijskaartje. Je mag voor € 175,- belastingvrij invoeren. Maar let wel, koop je een product met een omgerekende waarde van boven dit bedrag dan betaal je over het totale bedrag BTW bij de douane. Kijk eens op de site www.douane.nl.

Hoorde gisteren een verhaal van twee collega's de terug kwamen uit Amerika. Hebben hun koffer volledig moeten uitpakken. Let vooral op nep merkartikelen die je koopt. Daar is de douane happig op.

• naomi

valt echt heel erg mee. Mijn hele koffer zat vol merkkleding, heb voor 900 dollar aan kleren gekocht. En nix aan het handje. Kon gewoon doorlopen en zag dat ze mijn koffer openmaakten om te kijken. Wel heb ik alle prijskaartjes eraf gehaald, zodat het leek alsof ik al een boel kleren meehad.

Dus het is maar net of je geluk hebt, beetje lief lachen wil volgens mij ook wel helpen. Ik had 49 kilo aan bagage mee(heen 32) en ze keken niet op of om.. Dus ik zou zeggen shop till you drop!!