wanneer het gunstigst dollars kopen

• spocie

waarschijnlijk een hele domme vraag - maar op dit moment snap ik het even niet meer - is het nu juist verstandiger om dollars te kopen (je krijgt nu meer dollars voor je euro dan een maand geleden) Is dat nu juist gunstig of niet?

of is het verstandiger nog even te wachten (we gaan pas eind maart naar new york)

bedankt

• Evert van der Steen

Spocie,

Het is nu gunstig om dollars te kopen. Op dit moment is de waarde van iedere drie EURO ongeveer 4 Dollar. Inmiddels heeft de FED de rente weer verhoogd waardoor het aantrekkelijker wordt om gelden in Amerika (in dollars) op een rekening te zetten. De dollar zal, door een gelijk aanbod en stijgende vraag, sterker worden. Dit t.o.v. de EURO.

Veel plezier in NYC

• spocie

dank je evert! dan denk ik toch maar dat ik nu vast de dollars ga kopen ipv in maart!

• John

Kun je niet zeggen, misschien staat ie over een maand wel nog lager

• toverfee

vandaag was op het nieuws dat de dollar nog verder gaat zakken dus ik zou nog even wachten met inslaan

je merkt het gauw genoeg als ie gaat zakken toch?

groetjes toverfee

• spocie

Verder verzwakken

De meeste valuta-analisten verwachten dat de dollar de komende maanden verder zal verzwakken. Een van de gevolgen hiervan is dat het tekort op de Amerikaanse lopende rekening zal verminderen. Pas in de tweede helft van 2005 zou de dollar weer wat stabiliseren. Dan verwachten marktpartijen dat de Amerikaanse centrale bank de officiële rentetarieven zal verhogen. Dat zou de Amerikaanse dollar weer aantrekkelijker maken voor buitenlandse beleggers.

ehh nog maar even wachten!