Goed idee??

• linda

Hallo iedereen,

Als eerste een geweldig 2005! Hoop dat het mar en superjaar mag worden.

Ik zat dit jaar naar de tv te kijken naar Oud en nieuw Times Square. Erg leuk en ik had gelijk een waas voor mijn ogen: Dat wil ik volgend jaar ook doen. Maar nu ik weet het niet meer!

Dit zou voor mij het tweede bezoek aan NY worden, maar voor mijn vriend zijn eerste. Is het dan wel goed te gaan met oud en Nieuw? Is het niet veel leuker in het voorjaar of najaar? En wat als de dollar zakt?

Ny heeft zoveel te bieden, en straks is het allemaal zo verschrikkelijk masaal en is het veel leuker om NY een amdere tijd te bezoeken. Op tv ziet het er toch wat mooier uit.

Wat vinden jullie? Moet ik als ik iemand kennis wil laten maken met NY het een andere keer doen dan met de hysterische kerst en oud&nieuw? Tuurlijk is het mooi, maar we zouden echt moeten sparen, en volgens mij is het in de herfst ofzo ook schitterend. En iets rustiger waardoor NY meer tot haar recht komt….

Waar een mens zich allemaal druk om maakt? Maar ik wil het perfect en romatisch hebben. Vol met kunst, Cultuur, winkelen en wandelen…..

Alvast bedankt!

• Sonja

Hoi Linda,

Hihi aan enthousiasme ontbreekt er bij jou niets!!!

Ik ben eind november naar New York geweest. Ook vanwege de kerst sfeer en natuurlijk de aansteking van de kerstboom bij Rockefeller…. Toen we op 30.11 bij Rockefeller aankwamen was het zo druk dat we niet eens in de buurt van de kerstboom konden komen. Zelfs het grote tv scherm was helaas niet te zien. De sfeer was fantastisch alleen erg jammer dat het zo gigantisch druk was. Van de hele ontsteking van de kerst boom hebben we helaas niets gemerkt. De volgende dag zijn we terug gegaan om nog ff te kijken.

29 augustus gaan we weer terug. Hopelijk is het dan iets rustiger in NY.

Ohh, ik heb er nu al zin in!!! Terug naar Central Park, Macy's….. En als het goed is schijnt dan ook lekker het zonnetje!

Al met al mijn ervaring met de kerst had ik zeker niet willen missen. Maar na een week drukte kies ik nu toch voor een (hopelijk) iets rustigere periode.

Suc6 met je beslissing!

Sonja

• linda

Hoi Sonja,

Wat gaaf, die kerstsfeer enzo. Maar je slaat wel de spijker op z'n kop met al die drukte. Ik denk dat het uberhaupt in NY leuk is, en dat ik niet moet gaan met zo iets massaals. Het valt toch altijd tegen. Ik moet het zien als iets extra's.

Ik heb net andere ervaringen zitten lezen en dan lees ik toch wel dat het vaak echt te druk is waardoor niemand wat ziet enzo. Het is een onvergetelijke avond, maar niet iedereen zou het weer doen…

Peter Langhout had wel een leuke aanbieding in maart. Dus wie weet…..

Veel plezier met de voorpret.

In welk hotel zitten jullie trouwens? En hoe hadden jullie het geboekt?

groetjes,

linda

• jan

goedendag

Ik ben 13 december geweest in new york voor 5 dagen ,en ik moet zeggen dat die hele drukte rond kerst wel mee viel ik heb alles kunnnen bekijken ,zoals het vrijheidssbeeld ,gound zero ,macy's ,public libary,wall street,rockerfeller center ,donald trump buulding, times square ,central park ,enz ,maar ik vond het goed te doen ,het was heel gezellig met kerst omdat de sfeer zo leuk is dan ,het hotel waar ik in zat was pensylvenia het hotel ligt heel centraal en het was een heel mooi hotel ,maar de kamers waren minder omdat ddeze nog niet gerenoveerd waren ,maar des ondanks ,was het goed te doen

als je met kerst gaan dan moet je wel een datum kiezen waneer er niks te vieren valt ,ga dan daarna of daarvoor ,,want je ziet gewoon meer dan

groetjes jan

• Sonja

Hoi Linda

Ik heb bij Oad geboekt voor augustus. Per persoon zijn we rond de €550.- kwijt voor een week. We gaan naar het New Yorker Hotel.

In december zijn we in hotel Pennsylvania geweest… maar dat vond ik geen aanrader. Veel gedoe met de kamers. Hopelijk is het New Yorker hotel beter…

Groetjes,

Sonja

• s. snelders

Sonja, mag ik misschien iets vragen :)

Ik wil ook in de zomer naar new york en heb al verschillende reisjes gezien maar ik vroeg me af, die 550 voor een week, is dat 7 dagen en inclusief de belastingen die erbij komen enzo?

Als dat zo is dan is dat wel wat goedkoper als de reisjes die ik ben tegen gekomen, 500 euro voor 5 dagen.

En kan je OAD gewoon bij een reisbureau boeken?

Alzovast bedankt

• Jessica

Ik kom net terug en heb oud en nieuw op time square mee gemaakt. Het was gewedlig, had echt sfeer daar met zijn allen te staan. Er werd ook elk uur afgestekd en dan stond er op schermen nog zo lang tot 2005. Ik wist alleen na het aftellen niet zo goed wat ik moest doen er was verder geen vuurwerk ofzo.

Maar het is heel erg leuk. Alles is ook in de kerstsfeer, overallampjes en mooie etalages. En daarnaast heb ik alle tijd gehad om de toeristische dingen te doen, ik ben een week geweest.

Ik zelf zou wel weer willen, maar snap je twijfel want ik zou ook wel eens in de herfst willen..

Ik hoop dat je wat aan mijn info had..\

gr Jessica

• linda

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie tips.

Ik heb besloten om nog even af te wachten. Hoe moeilijk ik het ook vind.

Over een paar maanden is het vakantiegeld er, en dan kijken wat we overhouden na de nodige verbouwingen aan ons huis.

Maar ik heb wel besloten niet met Oud en Nieuw te gaan. Dat komt wel een andere keer.

Iedereen veel plezier in NY!!!!

groetjes,

linda

• Sonja

Hoi,

Ik heb deze uit de oad zomer gids. Die kan je gewoon bij je reisburo boeken.

Echter moet je er wel op letten dat ze je vlucht in de T klasse boeken. Anders moet je nl een toeslag betalen!

Suc6 ermee!

Groetjes,

Sonja