graphic design

• koen

Hallo allemaal,

Wij gaan binnekort naar New York. Ik ben erg geintreseerd in design en alles wat daar mee te maken heeft. Ben vooral geintreseerd in mooi en vernieuwend winkel/bar/restaurant/design, verpakkingen..etc. Heeft er iemand een tip voor mij? Iets wat ik niet mag missen?

Alvast bedankt,

Koen

• Natasja L.

Misschien is het volgende wel wat voor je:

- The Museum of Arts & Design is gevestigd aan 40 West 53rd Street, tussenFifth Avenue en Avenue of the Americas.

- MoMa (Museum of Modern Art) mag je ook zeker niet missen.

- winkels als bv. Louis Vuitton aan Fifth Avenue, vorig jaar opnieuw geopend, prachtig interieur. De meeste designerstores hebben vaak mooie, strakke interieurs.

- Art & Industrial Design (adres 399 Lafayette Street) hier vind je vele meubels en gebruiksvoorwerpen van designers.

• René

De winkel die je absoluut niet mag missen is de prada shop op broadway. Ingericht door Rem Koolhaas. grote bezienswaardigheid is de vloer die een verdieping naar beneden en boven glooit. Kleren die in kooien gepresenteerd worden. veel video sfeer presentaties

In soho is een disegnwinkel moss heet het geloof ik ik zal nog wel eens nakijken.