bijzondere plekken? Hotel Da Vinci en OV vanaf JFK

• andrea

Zoals het er nu voor staat gaan wij 11 juni t/m 17 juni naar NY, nu vroeg ik me af of mensen die er al eens geweest zijn nog tips hebben voor wat betreft bijzondere plekjes die je niet in de reisgidsen tegenkomt? Verder zijn ervaringen met hotel Da Vinci van harte welkom, en zou ik graag weten of je met het OV makkelijk van JFK naar manhattan komt. (hotel zit op 244 West 56th Street). Vast bedankt!

• René

Komt wel in de gids voor maar Bryant park is een heerlijke plek om even te lunchen

of gewoon een kopje koffie te drinken of gewoon te zitten. Het is vlak achter de nationale bibliotheek. ook leuk om zo maar even naar binnen te lopen.

Op zaterdag middag gallerie hoppen is ook een leuke bezigheid

• silke

Wij zijn in oktober in het Da vinci hotel geweest..Perfecte locatie vlakbij central park en middenin manhattan.

Eenvoudig authentiek hotel ,klein ,persoonlijk..met eenvoudig ontbijt.

Het is niet luxe wel schoon en erg aardig personeel. Een aanrader dus .

Apollo theater in Harlem is erg leuk..

Woensdagavond is er amateur night,je mag dan aankomend talend toejuichen of weghonen,erg vermakelijk. En als je toch naar Harlem gaat ga er gelijk uit eten .Sylvia s place is een heel leuk restaurant.

Wij vonden greenwich village ook een leuke wijk met veel restaurantjes en leuke winkeltjes.

• Floor

Hallo allemaal,

op 25 februari ga ik voor 5 dagen naar New-York (en daarna naar Mexico), wie heeft er tips. Met name goedkope hotels/ YMCA?

Bijvoorbeeld, wat is de prijs van Hotel Da Vinci?

Hoe kom ik daar, ik land op vliegveld; 'John F. Kennedy?

andrea schreef:

>

> Zoals het er nu voor staat gaan wij 11 juni t/m 17 juni naar

> NY, nu vroeg ik me af of mensen die er al eens geweest zijn

> nog tips hebben voor wat betreft bijzondere plekjes die je

> niet in de reisgidsen tegenkomt? Verder zijn ervaringen met

> hotel Da Vinci van harte welkom, en zou ik graag weten of je

> met het OV makkelijk van JFK naar manhattan komt. (hotel zit

> op 244 West 56th Street). Vast bedankt!

• andrea

Hoi Floor, de prijzen van da Vinci vind je op www.davincihotel.com. Het is niet echt heel goedkoop hoor, niet te vergelijken met de Y's. Maar ja, geen hotel in NY is echt goedkoop te noemen. Het is in de gangbare gidsen wel 1 van de goedkoopste hotels maar ik vind het voornamelijk leuk omdat het een lekker kleinschalig hotel is. (in tegenstelling tot het ook “goedkope” Pennsylvania hotel met 1700 kamers!!!)

Ik heb weleens gelezen van iemand die in de Y bij Newark zat en daar erg tevreden over was. Tenminste schoon enzo, je zit alleen niet in Manhattan. Misschien even een Lonely Planet halen bij de bieb, daarin staan vaak goede adresjes van YMCA's en hostels enzo. Succes en veel plezier, je gaat al lekker snel!

• andrea

Hoi Silke, goed om te lezen dat je positieve ervaringen hebt met het hotel! Ik heb alleen gehoord dat ze, wanneer je je bagage bij uitchecken een paar uur bij hun wilt achterlaten, het dan gewoon in de lobby zetten (zonder er echt een oogje op te houden dus), heb jij daar ervaring mee? Harlem is genoteerd, niet gevaarlijk daar 's avonds?

• andrea

Dank je René, staat genoteerd!

• René

Oh ja nog een tip in Soho is een hele mooie winkel van mac ja de computers er staan veel computers die je kan gebruiken en testen een ideale plek om even een berichtje naar huis te sturen. Er worden trouwens ook seminars gegeven en een helpdesk waar je met je problemen heen kan gaan.

• andrea

Ooohh, kwijl! Ik werk zelf ook met Mac dus dat wordt fijn! Eindelijk mijn vriend laten zien wat er nou zo fantastisch is aan de appletjes… :-) Dank je!

• silke

Harlem is niet gevaarlijk. Wij (3 vrouwen )zijn s avonds gewoon met de metro richting hotel gegaan.

De koffers in ons hotel stonden de hele dag inderdaad in de lobby .De receptie is meestal bemand dus ik had daar niet zoveel problemen mee echt waardevolle spullen had ik altijd bij me. Bovendien zou niemand het in zijn hoofd halen die koffers te stelen veeeel te zwaar :)

Wij hadden gekozen voor newark,perfecte vliegveld snelle doorstroming,en taxi vor de deur.