Volgends mij kan je reisgidsen vol schrijven over plekken in New York die nog niet in reisgidsen verschenen zijn. Voor een bijzonder ontbijt bijvoorbeeld zou je Carnegie deli kunnen proberen (pal tegenover Carnegie hall, als ik me niet vergis,zitten jullie daar zowat om de hoek).Relatief goedkoop en je hebt geen honger meer tot 17:00 uur….
De Staten island ferry vaart tussen staten island en Manhattan en kost niets.Duurt bijna een half uur en een mooi uitzicht van de vrijheidsbeeld.
Jullie hotel is dicht bij Central park en jullie waren vast al van plan om daar heen te gaan,maar houd er rekening mee dat Central park groter is dan het koningrijk van Monaco dus neem makkelijke schoenen mee.
Voor 17 dollar is de metrocard te koop die een hele week geldig is.
Op JFK kan je een ticket kopen voor een shuttlebus die je dan naar Grand central station brengt,maar vergeet niet gelijk je retour ticket te regelen,dat scheelt namelijk een paar dollar die je weer kunt spenderen aan “cheescake”,verkrijgbaar op het beganegrond van Grand central station.Daar vandaan is het wel een mooie maar zware ( zeker met bagage ) wandeling naar jullie hotel. Taxi mischien?
Alvast een fijne vakantie , Dave andrea schreef:
>
> Zoals het er nu voor staat gaan wij 11 juni t/m 17 juni naar
> NY, nu vroeg ik me af of mensen die er al eens geweest zijn
> nog tips hebben voor wat betreft bijzondere plekjes die je
> niet in de reisgidsen tegenkomt? Verder zijn ervaringen met
> hotel Da Vinci van harte welkom, en zou ik graag weten of je
> met het OV makkelijk van JFK naar manhattan komt. (hotel zit
> op 244 West 56th Street). Vast bedankt!