tips

• Floor

Ik wil graag tips hebben voor mijn trip naar New- York. Ik wil zo low-budget mogelijk/

Enne, wie vertrekt ook de 25e februari?

Groetjes Floor

• Annemiek

De ferry naar Staten Island en terug is gratis en je hebt een prachtig uitzicht op Manhattan. Het Museum of Modern Art is echt waanzinnig mooi en gratis op vrijdag middag van 4 tot 8. Een ander eveneens gratis hoogtepunt is een wandeling over de Brooklyn Bridge. Als je naar het theater wilt gaan; shows off-broadway zijn een stuk goedkoper en ook zeker de moeite waard. Je kunt via de website www.broadwaybox.com met soms fikse korting vooruit reserveren. De kaarten liggen dan gewoon voor je klaar bij de kassa.Ook gratis maar zeer gewild en daarom niet gegarandeerd is een rondleiding door de zogenaamde Greeters van Big Apple Greeter: New Yorkers die het leuk vinden toeristen een paar uur rond te leiden. www.bigapplegreeter.com.

En niet gratis, maar als het je eerste trip mis wel doen: naar de top van het Empire State Building. Liefst op de eerste dag, dan heb je meteen een goed idee van wat waar is. Veel plezier!

• miss-piggy

op easyNYC.com link staat op new york .pagina staan erg goede budget tips en dan is er ook nog askanewyorker.com succes

• René

Museum of native amaricans is ook gratis toegankelijk (= downtown manhatten battery park, vlak bij metro bowling green of rector street of bij de gratis verry naar staten island0

• EJ

Zoek ook in het folderrek van je hotel naar foldertjes met kortingsbonnen, bijv. stadsplattegrondje met korting op aantal grote attracties, o.a. uitkijkplatform van empire state building.