vervoer van vliegveld naar hotel

• Patrick

Hallo,

ik ga 14 maart naar NY kan iemand mij vertellen hoe ik het beste van JFK naar het Pennsylvania hotel kan komen.

Thanx

Patrick

• Aïda

Ik bedoel het niet rot, maar gebruik eens de zoekfunctie van dit prikbord dit is al enorm vaak aan bod geweest.

• toverfee

je kunt met een shuttlebusje die zet je aan de overkant van het hotel af voor 16 dollar p.p kinderen gratis

of met een taxi maar dat is iets duurder

je kunt ook met de trein maar ik heb daar geen ervaring mee misschien iemand anders op dit forum?

groetjes toverfee

• Natasja L.

Gewoon met de taxi. Ze rijden er af en aan. Meestal staat er iemand bij om alles in goede banen te leiden. Ik vind deze optie ideaal. Wij willen, zodra we geland zijn, het liefst zo snel mogelijk naar het hotel, om vervolgens de stad in te gaan. Met de shuttle gaan er meerdere mee, en moet je eerst (als het tegenzit) de andere mensen gaan afzetten. Daar hebben wij nooit geen zin in, dus doen wij het zoals de New Yorkers het ook doen; wij pakken de taxi!

• hubie

inderdaad….. deze informatie is overal te vinden….

• Debby

Je kunt ook de metro nemen.

Eerst koop je een kaart van 5 dollar om voor de shuttle train. Deze brengt je naar het metro station (far Rockaway dacht ik uit mijn hoofd). Hier kun je het beste een kaart kopen voor de hele week voor 21 dollar. Je kunt dan onbeperkt met de metro en geloof me daar maak je dankbaar gebruik van. Als je niet weet op welke lijn je moet stoppen dan kun je het beste gewoon bij een station in manhattan uitstappen en even vragen aan het loket. Je krijgt dan een grote metrokaart en je kunt dan zelf even kijken welke lijn je moet hebben. Werkt erg simpel. Het werkt met nummers en up en downtown. Sta je op 5th street en je wilt naar 42th street moet je dus Uptown. Kan niet missen.

Kom je overdag aan dan is de metro absoluut veilig. Wanneer het donker wordt kun je de metro beter vermijden is ons verteld. Wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld in de metro. In Rotterdam heb ik vervelender ritjes meegemaakt.

Veel plezier in NYC

• Natasja L.

Hoi Debby,

Ik heb jou bericht even gelezen, dat de metro ook een goede optie is. Hebben jullie dan maar één tas of koffer bij? Wij hebben altijd 2 koffers bij en nog een tas (die we meenemen in het vliegtuig), zeker in de winter zit mijn koffer zo vol. Dan moet je dus met al je bagage eerst een shuttlebus pakken, dan met al je spullen naar de metro, om vervolgens ergens in Manhattan weer uit te stappen. Dan weer met je koffers en tassen naar de volgende metro tot plaats van bestemming. Dan met je spullen die trapjes op en al lopend met koffers en tassen naar je hotel. Hoe doen jullie dat?? Ik zie dit, maar dat is mijn persoonlijke mening, niet zo zitten. Als je dan budget naar je hotel wilt gaan, zou ik nog eerder de shuttle overwegen. Ik ben het wel met je eens dat de metro een ideaal vervoersmiddel is om de de stad New York te verkennen. Wij hebben afgelopen december niet zo'n weekkaart gekocht. We hebben zo af en toe de metro gepakt, omdat we het ook wel fijn vinden om lekker door de stad te wandelen en iets van de stad te zien.

• monique

zou gewoon een taxi pakken kost 45 dollar ongeacht waar je heen gaat in new york let wel er komt nog 4 dollar toll bij en de tip voor de cabdriver natuurlijk…en voor de rest have fun