Dagje Philadelphia. Is dit de moeite waard?

• Vanessa

Van 12 mei t/m 18 mei gaan we naar New York. We zijn er dus vijf volle dagen. In de Lonely Planet gids las ik dat je heel gemakkelijk per bus of trein naar Philadelphia kunt gaan. Aangezien ik nooit in Amerika ben geweest lijkt het me leuk om ook nog een andere stad te zien.Omdat we niet zo heel veel tijd hebben, wil ik het alleen doen als het echt de moeite waard is.Zijn er toevallig mensen die dit ook gedaan hebben?

• Aïda

Ik heb een jaar in Philadelphia gewoond en ben er later nog vaker terug geweest. Het is zeker de moeite waard. Toch, als je “maar” vijf dagen in New York bent wil ik je aanraden lekker in New York te blijven. Die stad is toch leuker dan Philadelphia en er valt meer dan genoeg te zien. Daar kun je je vijf dagen prima gebruiken.

• Jessica

Heb vorrigjaar de oost kust gehad. Philadelphia is heel leuk maar als je dagen in New York bent heb je er echt geen tijd voor New York is zo geweldig ik ben er al 3 keer geweest het is een hele mooie stad wil je meer over New York weten mail maar. Of over philadelphia.

Groetjes JessicaAïda schreef:

>

• Vanessa

Bedankt voor de informatie! We hebben toch besloten in New York te blijven. Vijf dagen hebben we zeker wel nodig om alle bekende bezienswaardigheden te bezoeken. In de toekomst kunnen we altijd nog een rondreis door de VS gaan maken.

• Aïda

Slimme keus! :D Veel plezier alvast in New York. Je gaat het vast geweldig vinden.

• monique

Wat een leuk idee. Kun je mij misschien vertellen of het mogelijk is om vanaf de plaats waar de Greyhound bus stopt in Philadelphia (Filbert Street) makkelijk in de binnenstad komt? lopend of is dat te ver.

Alvast bedankt

Groetjes Monique

• Aïda

Filbert Street is in het centrum. Iets aan de noordkant. Het is een paar minuutjes lopen naar het echte centrum en, ik schat, een minuut of 20 naar het historische gedeelte.

Maar ik hoop dat je niet met de Greyhound van New York naar Philadelphia wil? De trein is makkelijker, goedkoper en sneller. Tenminste, ik heb het dan niet over Amtrak maar over een combinatie van New Jersey Transit tot Trenton en daar dan overstappen op de trein van Septa. Makkelijke overstap op hetzelfde perron en de treinen wachten op elkaar. (tenzij het te gek wordt natuurlijk)

• monique

Bedankt voor de tip

Ik wist niet dat jer ook per trein naar toe kunt

Groetjes Monique

• Aïda

Graag gedaan. Als je nog meer gedetailleerde info wilt roep je maar!

• Erik

In Yorin Travel is jouw vraag enige tijd geleden aan bod gekomen (24 uur in Philadelphia). Kijk op www.yorintravel.nl -> vul bij “zoek op stad” philadelphia in.