Medicijnen

• Claudia

Hallo, ik heb de volgende vraag, wij gaan in april naar new york maar hoe zit het met mijn medicijnen.

Ik moet natuurlijk een schrijven hebben in het engels over mijn medicijnen.

Echter moet dit door de huisarts worden opgezet of door de apotheker !!!!

Claudia.

• Liesbeth

Ik heb gehoord dat je een soort medicijnen paspoort moet hebben, vraag het aan je huisarts zou ik zeggen, groetjes Liesbeth

• Ingrid

Ik moet ook altijd medicijnen meenemen en vraag daarom altijd aan de apotheek naar een medicijnenpaspoort. Dit is een uitdraai uit hun computer waar de medicijnen opstaan (ik geloof met de Latijnse naam, maar dat weet ik niet zeker). Ook zorg ik er altijd voor dat de medicijnen in hun orginele verpakking met bijsluiter verpakt zijn. Dit om misverstanden bij de douane te voorkomen. Ik verdeel de medicijnen altijd over mijn handbagage (het grootste deel) en ruimbagage, als er met een van de twee iets misgaat dan heb ik altijd nog een voorraad bij me. Als je veel medicijnen mee moet nemen (dus: hoog gewicht) kun je proberen bij de luchtvaartmaatschappij een hoger bagagevrijdom te krijgen. Echter, ik ging vorig jaar voor 3 maanden naar Londen, had een grote hoeveelheid medicijnen bij me maar mocht van KLM niet kosteloos extra bagage meenemen. Succes in ieder geval!

• dieter

Ben al 3 maal naar de States geweest.

Daar ik soms migraine-aanvallen krijg heb ik altijd een voorraad pijnstillers mee. Ook neem ik altijd Valium mee (ben heel slechte slaper).

Neem deze altijd mee in de handbagage. Nooit vragen en/of problemen gehad.

• RobbieB

Medicijnenpaspoort kan je verkrijgen bij jouw apotheek uiteraard in het engels met een stempel erop, de doosjes moeten origineel zijn dus geen vervolgrecept.Claudia schreef:

>

> Hallo, ik heb de volgende vraag, wij gaan in april naar new

> york maar hoe zit het met mijn medicijnen.

> Ik moet natuurlijk een schrijven hebben in het engels over

> mijn medicijnen.

> Echter moet dit door de huisarts worden opgezet of door de

> apotheker !!!!

>

> Claudia.