Empire State en Central Park

• marieke

Weten jullie misschien de volgende dingen:

- Wanneer zijn de wachtrijen bij het Empire State Building het kortst? Moeten we er dan echt ‘s morgens vroeg al heen, of maakt het geen verschil uit met ’s middags?

En we willen het uitzicht over de stad eigenlijk ook een keer in het donker gaan bekijken. Adviseren jullie dat bv ook vanaf het Empire State Building te doen, of zijn er andere mooie locaties?

- En in Cental Park willen we Belvedere castle, Bow Bridge en Strawberry fields zeker gaan bekijken. Hebben jullie nog andere tips wat mooi is om daar te gaan zien? En waar is bv dat veld wat je veel op plaatjes ziet waar iedereen lekker zit of ligt te relaxen met de skyline op de achtergrond…? Is dat misschien Strawberry Fields, of niet?

Alle tips zijn welkom, bedankt!

• marieke

Oeps, nog iets vergeten te vragen:

- wat kost een ritje met een koets door Central Park en mag je dan zelf bepalen waar je heen gaat?

- Wanneer zijn de wachtrijen bij het Empire State Building het kortst? Moeten we er dan echt ‘s morgens vroeg al heen, of maakt het geen verschil uit met ’s middags?

En we willen het uitzicht over de stad eigenlijk ook een keer in het donker gaan bekijken. Adviseren jullie dat bv ook vanaf het Empire State Building te doen, of zijn er andere mooie locaties?

- En in Cental Park willen we Belvedere castle, Bow Bridge en Strawberry fields zeker gaan bekijken. Hebben jullie nog andere tips wat mooi is om daar te gaan zien? En waar is bv dat veld wat je veel op plaatjes ziet waar iedereen lekker zit of ligt te relaxen met de skyline op de achtergrond…? Is dat misschien Strawberry Fields, of niet?

Alle tips zijn welkom, bedankt!

• jan

hallo het enige antwoord wat ik kan geven ,is dat die koets rit 40 doller kost voor 3 personen wij waren dat in ieder geval kwijt en je kan niet zelf bepalen waar je heen wilt het is een standaard rit door central park en het duurd ongever 20 min ,het is wel leuk om te doen ,afgelopen kerst waren we geweest en 2 jaar geleden hadden we precies dezelfde rit namelijk

veel plezier

groeten jan marieke schreef:

>

> Oeps, nog iets vergeten te vragen:

>

> - wat kost een ritje met een koets door Central Park en mag

> je dan zelf bepalen waar je heen gaat?

>

> - Wanneer zijn de wachtrijen bij het Empire State Building

> het kortst? Moeten we er dan echt 's morgens vroeg al heen,

> of maakt het geen verschil uit met 's middags?

> En we willen het uitzicht over de stad eigenlijk ook een keer

> in het donker gaan bekijken. Adviseren jullie dat bv ook

> vanaf het Empire State Building te doen, of zijn er andere

> mooie locaties?

>

> - En in Cental Park willen we Belvedere castle, Bow Bridge en

> Strawberry fields zeker gaan bekijken. Hebben jullie nog

> andere tips wat mooi is om daar te gaan zien? En waar is bv

> dat veld wat je veel op plaatjes ziet waar iedereen lekker

> zit of ligt te relaxen met de skyline op de achtergrond…?

> Is dat misschien Strawberry Fields, of niet?

>

> Alle tips zijn welkom, bedankt!

• Liesbeth

Mooi uitzicht heb je vooral als je beneden blijft vanaf Brooklyn. de Brooklyn Boulevard waar je waanzinnig op de stad kijkt, niemand doet dat want zit altijd midden in Manhattan als het avond is. groeten en veel plezier Liesbeth

• monique

Ben ik het helemaal mee eens.

Brooklyn boulevard is inderdaad heel erg mooi.

Wij zijn er zelf afgelopen februari geweest maar gaan in april weer omdat het ons echt “verslaafd” heeft gemaakt.

Eigenlijk is alles aan New York mooi maar 'snachts op Brooklyn Boulevard is zeker de moeite waard

• Jos

- de wachtrijen zijn het kortst als je op een werkdag gaat. Ik was er paar weken geleden op een vrijdag en kon vrijwel zo doorlopen. Ik was er rond 11.00

- Als je echt een fantastisch uitzicht over de stad in het donker wil, ga dan naar Rockefeller Plaza en dan het GE-gebouw. Je kunt GRATIS naar de 65e verdieping. Daar is een café/restaurant in de jaren 30 stijl. Aan je tafeltje kijk je zo over de stad met Empire State Building recht voor je!

Veel plezier en wil je nog andere tips, dan heb ik er genoeg.

Jos

• annewil

Hier ben ik het ook mee eens!

Loop vanaf Brooklyn ook eens terug over de Brooklyn Bridge. Prachtig uitzicht op Manhattan!

• jeanette

Hoi Marieke, Je hebt kans op 2 wachtrijen bij het empire state building. 1 bij de kaartverkoop en 1 om naar boven te kunnen. De eerste kun je omzeilen door via internet je entree kaartjes aan te schaffen www.esbny.com. De kaartjes zijn een jaar geldig vanaf dag van aanschaf. groet jeanette

• hubert

central park moet je gewoon op een zondag doorheen lopen er is niets te zien, alleen heel veel te ervaren. strawberryfields is een klein subparkje maar uiteindleijk alleen een cirkel op de grond. veel plezier. het is mijn mooiste stuk nyc. kijk vooral veel op. want overal waar je kijkt zie je de wolkenkrabbers boven het park uitsteken.

• Patrick (Limburg)

Het ‘s avonds is het een schitterend uitzicht over de stad. Heb het zelf gedaan op nieuwjaarsdag. Het was toen schitterend helder weer. Je moet er wel rekening meehouden dat de laatste lift om 23.15 uur naar boven gaat. Je hebt dan nog ongeveer eem kwartier om rond te kijken. Maar het is zeer zeker de moeite waard. Als je wilt kan ik je eens een aantal foto’s opsturen om alvast voor te genieten.