kerken

• marieke

Zijn de kerken in New York interessant om te gaan bekijken?

Op internet heb ik wat gevonden over St Patricks cathedral, Trinity Church, St Pauls chapel en Cathedral Church of St John the Divine. Welke van deze is volgens jullie het meest bekend en het meest bijzonder om te gaan bekijken?

Alvast bedankt!

• Aïda

Ik ben alleen in die langs 5th avenue geweest. Welke is dat ook weer? St. Patricks? Die vond ik schitterend.

• annewil

Zeker naar St. John the Divine gaan, het is de grootste kathedraal ter wereld en ligt aan de 112th Street/Amsterdam Avenue.

Wel een mengelmoes aan bouwstijl: byzantijns, romaans en later voortgezet door architecten die met de gotiek dweepten.

• RobbieB

De meest interessantste kerk is de St Paul's Chapel, dit is een kleine kerk en staat bij Ground Zero, hier kregen vele slachtoffers en hulpverleners bijstand tijdens 09-11, eigenlijk is het nu een bedevaartsoord, heel indrukwekkend.

Veel plezier in de Big Applemarieke schreef:

>

> Zijn de kerken in New York interessant om te gaan bekijken?

>

> Op internet heb ik wat gevonden over St Patricks cathedral,

> Trinity Church, St Pauls chapel en Cathedral Church of St

> John the Divine. Welke van deze is volgens jullie het meest

> bekend en het meest bijzonder om te gaan bekijken?

>

> Alvast bedankt!

• ilse willemen

Ik weet niet wat of je zoekt mbt kerken,maar hebben vorig jaar een dienst bij gewoond in the abbiscian(??)chrurch in harlem

en het was geweldig..

persoonlijk houdt ik niet zo van kerken en hun diensten maar om deel te maken van deze mis en hun misgangers was een unieke ervaring.

Dus zondagmorgen richting Harlem

• Wim

Hebben wij ook gedaan. Zondags de metro naar Harlem en daar een viering bijgewoond in de Baptistic church. Bijzondere ervaring om mee te maken. Prachtig geklede donkere mensen die allemaal als in trance zingen en vieren. Zelf zijn we niet gelovig maar dit was iets bijzonders. Ga wel achteraan zitten ook al vragen ze je steeds voorin te komen. Zij vinden het erg leuk dat je hun gast bent en je wordt warm ontvangen. Maar zo'n dienst kan maar zo 3 of 4 uur duren en dat is heeeel lang. Effe snel wegwezen is er wanneer je voorin zit niet bij!

Er worden ook excursies aangeboden maar dat lijkt ons iets vreselijks. Met een bus toeristen tegelijk zo'n church binnen stappen.

Wim

• ilse willemen

nee niet met zo'n excursie gaan hoor..

kost behoorlijk wat dollars en met de metro ben je erzo..

zorg wel dat je er een beetje netjes uitziet trouwens..het is en blijft toch een kerk dienst.

Ik kreeg er in elk geval behoorlijk wat kippevel van en zelfs de stoerderen onder ons moesten effe slikken..gewoon het gevole wat je er mee beleeft.

Inderdaad erg bijzonder..een aanrader dus.

Oja die van ons duurde 2 uur.